TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 14 februari 2009

Dravvel i mängd!

Det var ebb i skrivandet igår. Kan det ha varit för att det var fredag den 13:e?
Nojjig? Nej, trötthet snarare. Hade faktiskt ingen ork över till denna sortens aktiviteter.
Somnade av på soffan direkt efter jobbet för att senare även också barrikera mig i den framåt kvällen med dryck och god mat.

I skrivande stund är det fotboll på TV.
I FA-Cupen klarade sig Fulham med oavgjort, 1-1, borta mot Swansea.
Jason Scotland pålitlig målskytt i samma lag som jag hyllade häromdagen för dess spanska touch.
Scotland gör mål i Wales mot ett engelskt lag och kommer ifrån Trinidad/Tobago.
Självmål gjorde Fulhams mål. Jag har alltid undrat vem denna man är?
Han dyker upp titt som tätt och byter klubbar som en annan byter kalsonger.
Kan det vara han som bor i den hålan Abonnerad som en del bussar har som ändhållplats?

Nej, det är tydligen Alla Hjärtans Dag, detta hade jag ju tänkt skulle bli som vilken lördag som helst med pizza och iskall öl nerhasad framför Tipsextra.
Och det blir det också för min del. Det går inte att rucka på.
Däremot får jag dra mitt strå till stacken vad det gäller inkomster till restaurangvärlden.
Dagen till ära skall firas på resaturang med god mat och dryck.
Hon lade in sitt veto så att säga.

Nu är det dags att hoppa ner i fåtöljen igen. Portsmouth-Manchester City.
Ha en bra helg!

Inga kommentarer: