TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 24 juni 2009

Sommar, sol och generationsväxling

Det är sommar ute och det är sol.
Underbart.
Lika skönt om inte skönare är det att ha semester.
TLC tar det därför lite lugnare med skrivandet och söker sig ut till sol och värme.
Som en sorts semesterstängt skulle man kunna säga.
Men ändå inte.
För då jag kastar in handduken för sommaruppehåll så håller givetvis min vapendragare Huckerby fanan högt.
På fredag är det semifinal i U21 EM.
En turnering som kommit att bli mer intressant än den där pajasturneringen som kallats Confederations Cup. Den turneringen sög lika fort som de där Vuvuzuelas-instrumenten började oljuda.
Sveriges blivande A-landslag har imponerat i turneringen och vi har sett bra fotboll spelas.
Var man orolig över generationsväxling tidigare så behöver man definitivt inte vara det nu.
Att det sedan måste in i huvudet på Lagerbäck är en annan femma.
Förmodligen blir pressen större på honom nu då de yngre förmågorna spelat upp sig.
Men för att komma till sak så spelas semifinalen med stort S i Göteborg.
Sverige tar emot England och Ullevi lär vara slutsålt.
Själv kan jag inte medverka denna dag. Jag befinner mig då nämligen på Cypern, lapar paraplydrinkar och softar vid poolen.
Redaktörspennan överlämnas därför till Huckerby.
Det fixar han.

Glad Sommar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Happy holiday!