TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 23 mars 2009

Veckan börjar likt ett kretslopp...

En del tv-program är som perfekta att somna till. Något som har blivit ett sömnpiller för mig är ishockey. Det räcker att jag sätter på en kanal där det är puck med i rutan för att John Blund skall komma och rycka mig i ögonlocken. Kan det ha att göra med att hockeyn har blivit så komersiellt jippo-tråkig? Möjligt, men faktum är att både Tre Kronor såsom slutspelet i Elitserien är lika stora snark-objekt. Idag efter avslutat kneg så fick Dynamo Moskva mot ett annat ryssgäng på Viasat bli min väg in i vilan. Snacka om puckat.
Någonting som definitivt inte får mig att slumra till är fotbollen. I synnerhet inte den analkande allsvenska premiären. Det rycker i derbynerven för att få se GAIS ta emot nykomlingen Örgryte på den nybyggda arenan Gamla Ullevi.
Några nerver det rycker lite extra i nu är de som brukar husera på Anfield Road.
Liverpool rycker upp sig då man trodde att Manchester United skulle rycka ifrån en gång för alla. Tre raka segrar mot topplag som Real Madrid i Svampligan och mot United och Villa i PL. Ytterst imponerande. Att man dessutom gör hela 13 mål på dessa matcher är ännu mer respekt. Benitez kan göra underverk med den röda fågeln.
Matcherna dagen innan kan ha givit Liverpool det extra krutet.
Jag talar om dunderskrällarna på Craven Cottage och White Hart Lane där både Fulham och Spurs besegrade United respektive Chelsea. Det är sådana omgångar som ger bra utdelningar på tipset. Jag varken gillar eller ogillar Fulham, men jag uppskattar att detta lilla gäng som Mohamed Al-Fayed har pumpat in pengar i. Sådana pengar som i sin tur svenska turister har handlat för på Harrods då de besökt London. För dessa pengarna betalas lönerna till bland annat spelarna Murphy och Gera. Med sina mål i lördags satte de världens bästa fotbollslag på plats. Alla skall med i detta kretslopp. Så skall man vara en aning långsökt så har jag spelarna i den ryska hockeyligan att tacka för att ha rättat upp mina skeva dygnsrytm från helgen. Utan deras medverkan på planen hade jag suttit uppe med mycket trötta ögon och förmodligen inte skrivit detta inlägg.

Förövrigt så noterar jag att en del läsare tagit åt sig av min Danmarkskrönika. I detta fallet är det danskar som blivit bestörta över att jag dissat deras supporterkultur. Jag bjuder på det.

De har fortfarande mycket att lära i det lilla landet över sundet.
Ha en fortsatt bra vecka kära läsare.

Inga kommentarer: