Av barn och fyllon får man höra sanningen, säger talesättet. I Storbritannien verkar detta inkludera Fish ´n Chips-försäljare.75-årige Ian Smith från Bolton har hållit på med sitt yrke sedan han slutade skolan. Han kan sin sak och han vet vad kunderna vill ha. Han vet också vilken publik som lönar sig bäst. Fotbollspublik. Inte vilka som helst. Till Football Online säger han: "Jag jobbade i flera år utanför Old Trafford men trots all den publik som fanns där så säljer jag mer i hålor som Wrexham, Shrewsbury och Macclesfield. Folket där är mer för hederlig klassisk brittisk mat. Supportrarna är helt och hållet mer äkta"
Klockren kommentar och analys som TLC bara nickar medgivande åt. I världens största och populäraste sport speglar sig också matkulturen. Nuff said.
fredag 27 juli 2012
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar