TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 12 december 2008

Come On Bastards! IOM goes London!

Signturen IOM har åter fattat pennan och uttryckt sig. Denna gången recenserar han sin senaste Englandsresa.
Håll till godo!

Här kommer en liten reseberättelse från London som jag och min bättre hälft gjorde förra helgen. Lördagen började med ett långt julshoppings-pass och ett trevligt restaurang besök. Senare på kvällen blev det konsert besök på the Cog club och bandet The Ruling Class som mål. Fyra band spelade och känslan var lite som ett garagegigg där publiken mest stod och bedömde och analyserade. Roligt att se TRC. Lycka till boyz.Kvällen avslutades på en klubb som jag har glömt namnet på men publiken och musiken påminde om Nefs fredags klubb ”The Eye”, mycket trevligt. Gratis inträde också på grund av att en i gänget kände vakterna. Det var med andra ord 20 extra pund man kunde spendera i baren. Man tackar! Söndagen hade jag tänkt tillbringa i Södra London för att se Millwall men tyvärr hade jag blandat ihop dagarna och matchen spelades på lördagen - fan också!Var bara att styra kosan mot Liverpool street och Cafe 1001 som tjejen och hennes polare var på. Ett mycket trevligt "cafe" med en klubb längst in lokalen. När jag stormar in på själva klubb runt 18-tiden är dansgolvet fullt och riktigt skön housemusik pumpar ut från högtalarna. Tanken för mig tio år bakåt i tiden när ravefester i någon skum industrilokal var det roligaste man visste. En jäkligt nice kväll blev det. Tyvärr hann jag inte utforska området runt omkring vilket skall vara fullt av klubbar, butiker, restauranger i samma tecken som Cafe 1001. Men man åker väl fler gånger till London? http://www.myspace.com/cafe1001


Måndag var det West Ham-Spurs, shopping och öl som stod på programet med KK och Ernst som anlände London denna dag. Ärligt talet blev det väl inte mycket till shopping utan mest öl, först i centrala London och senare uppe vid Upton Park. Matchen är väl inte mycket att orda om. 2-0 till Tottenham säger väl allt och stämningen på läktaren var väl där efter, inte alls bra.Lyckades också med konststycket att köpa en piratkopia av filmen ”Cass” som handlar om den ökände West Ham och ICF-grabben, en riktig skit film enligt mig och var inte värt en cent mer en dom 3 pund jag betala för filmen.Mycket öl blev det också efter matchen som min kära flickvän fick erfara när jag kom till hotellet. Jag lyckades väcka halva hotellet innan jag hittade rätt rum och efter några "Come on bastard" skrikandes i korridoren lyckades hon leda in mig i sängen -Godnatt!! En trevlig resa med lagom av allt!

Det enda som jag inte är riktigt nöjd med är min shoppingen, förutom filmen ”Cass” fick jag endast shoppat en West Ham mössa som jag naturligtvis har lyckats slarva bort. Tredje mössan denna höstsäsongen. Man lär sig aldrig. Från det ena till det andra vill jag gärna slå ett slag för The Regiments spelning nästa lördag på Henriksberg och klubben Showdown. Hoppas Almedal lirar också. Detta kommer bli hur bra som helst. För att få ut mesta möjliga av denna kväll så bör festen starta på Hisingen


/Iom

Inga kommentarer: