TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 1 december 2010

Sista månadens första dag

Den förste december. Så är det. Året har rullat på i rask takt. Det är svinkallt, is och snö på gator och torg. Tar vi oss en blick bakåt precis ett år i tiden och läser på denna bloggen så ser vi att det är precis tvärtom. Just så skulle vi haft det nu också. December 2009 var mild. Vädret slog inte emot fotbollen förrän januari 2010. Då slog den till med full kraft och ställde in ett antal matcher. Detta har börjat igen i England. Bara att hålla tummarna för varmare vindar framöver.

Undertecknad har som många av er läsare vet haft en turbulent tid bakom sig. Dödsfall och nyfött inom familjen har fått livet att förändras radikalt. Ett nyfött barn tar mycket tid. Det gör även en sorgeprocess. Sorg och glädje har gjort det svårt att finna glöd,entusiasm och vilja. Dubbelt upp. Men då, konsten att formulera sig i skrift ligger mina intressen nära, så tog jag mig uppåt och började skriva igen. Det har hjälpt och det hjälper mig. Att skriva får mig som sagt att må bättre, rent av bra och då fortsätter jag med denna gåva. Jag hoppas det förgyller er vardag. Min vardag blir ivarjefall ljusare och mer varm av det.

Fotbollen då? Jodå, det var Ligacupen igår. Kvartsfinal. West Ham skrällde och tog sig till semifinal som ni tidigare läste här. Även Arsenal tog sig till semifinal efter att ha besegrat Wigan med 2-0. I BSP slutade mötet Kidderminster mot York 0-0 och i JP Trophy så möttes Carlisle och Sheffield Wednesday och om det kan ni läsa i ett inlägg här ovanför.

Tack för att ni tog er tid. Ha en bra inledning på december, en god jul och ett gott nytt år!

1 kommentar:

JP sa...

Tack för att ni kör vidare med TLC! Det är alltid trevligt att gå in här någon gång om dagen och se vad ni hittar på.

Med förhoppning om en något mildare vinter än förra årets.