TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 6 februari 2012

Phillips tror på uppflyttning

The Championship
Matt Phillips var för en månad sedan bara en kontraktsskrivning från att bli Cardiffspelare. Liksom tidigare förhandlingar mellan Blackpool och Cardiff så gick den i stöpet. Det kan Seasiders var lyckliga för idag. Matt Phillips gjorde nämligen två av målen då nyss nämnda Cardiff bortabesegrades i helgen. Mittfältaren gjorde därmed sitt nionde mål på lika många matcher för Blackpool. Phillips är lika lycklig över sin formkurva som övertygad om framtidsutsikterna. Till Sky Sport säger han idag; "-Målet är att ta Blackpool tillbaka till Premier League. Vi är såpass bra att en direktuppflyttning inte alls är omöjlig."

Han fortsätter; "Jag trivs i klubben och ångrar mig inte en sekund att jag tackade nej till anbud där lönen var bättre. Blackpool är klubben för mig och jag skall göra den till en Premier League-klubb igen".
Självförtroendet är lika högt som målsättningen. För Blackpool finns det därmed endast en väg och den är framåt och uppåt.

Inga kommentarer: