TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

torsdag 23 augusti 2012

Är domarna ute efter MK Dons?

 
MK Dons verkar vara ute efter att slå rekord, på tre spelade matcher har man fått lika många röda kort. Managern Karl Robinson beklagar sig dock över utvisningarna och menar att det är svårt att acceptera korten när man fått värre tacklingar emot sig som inte resulterat i detsamma.
"Jag har sett fyra eller fem tacklingar i våra matcher som varit värre än våra röda kort som inte bestraffades."
Lagkaptenen Dean Lewington håller med. " Det verkar som att så fort du gör en satsning och spelar för MK Dons åker du ut, spelar du för vilken annan klubb som helst är det helt okej".

Robinson gäng fick åtta röda kort på hela förra säsongen, efter två ligamatcher och en i ligacupen är man på god väg att slå det, däremot kunde Robinson inte försvara backen Antony Kay's utvisning för våldsamt uppträdande i sista minuten av vinstmatchen hemma mot Oldham förra veckan. " Man får inte reagera så och jag fördömer Kay's uppträdande, som ni märker finns det tillfällen där jag inte försvarar mina spelare men i Alan Smith's och Stephen Gleeson's fall måste jag göra det, för det var definitivt inte utvisningar." Är domarna ute efter att förstöra för MK Dons eller är det helt enkelt så att man vi slå ett oglamoröst rekord?

Inga kommentarer: