TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 14 oktober 2012

Verklighetsuppfattning?

200 pund. Det var priset som en engelsk landslagssupporter betalade i fredags då England tog emot San Marino på Wembley. På gatan. Valuta för pengarna? Jovars, fem mål och engelsk seger men ändå...
Supportern, till vardags anhängare till Grimsby, jämförde priset med sitt eget lag. För den summan kunde han få säsongskort till alla Grimsbys matcher och ändå få över en slant. På ett engelskt landslagsforum vädrar han sina åsikter på ett ironiskt sätt; "-Ja, jo, jag får väl skylla mig själv när jag lägger den summan på en match som den mot skitlaget San Marino. Men jag ville se en utklassning. Jag tyckte synd om dem. Jag såg deras supportrar och de såg inte glada ut. Har de någonsin vunnit en landskamp? Ha,ha,ha"
En Grimsby-supporter gör sig lustig på mindre nationers bekostnad. Stenbumlingen, eller rättare sagt, berget som kastas in i glashuset är gigantisk.
Frågan är om samma man skrattar lika ironiskt då Grimsby någon gång lottas i en cupmatch mot någon av de fyra stora i Premier League? Det hade blivit resultat i samma klass. Precis samma sak.

Inga kommentarer: