TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 19 september 2009

En dag i tv-soffan

Ungefär som Homer Simpson, så har jag varit framför burken idag och jag sticker inte under stolen med att inte uppskatta det. För uppskattning inför engelsk fotboll en lördag för och eftermiddag är världsklass. Det ultimata levernet och så förbannat lay-back.
Däremot var inte Bolton och Stoke vidare lay-back eller världsklass. Två förbannat tråkiga lag. Undra om inte Bolton är ett av de tråkigaste engelska lagen? Taylor fixade oavgjort på straff i slutminuten efter att Kitson gett gästerna ledningen. Behövs inte sägas så mycket mer om den händelsen. Hur som helst så var den tillställningen lika rogivande som en kraftig förkylning. Däremot gillade jag det jag såg av West Ham och Liverpools match idag.
Hammers är alltid på tårna mot topplagen och bjuder oftast upp till skön kamp.
Händelserik och rolig fotboll samt även målrik. Spanjoren Torres är absolut världsklass och var den som punkterade tillställningen med sitt 3-2-mål för The Reds.


Aston Villa v.s Portsmouth fick sig även en zappning lite titt som tätt. Inget direkt att hänga i granen. Pompey är lika dåliga som deras tabelläge visar. Kanske till och med sämre? Tråkiga var de hur som helst och Villa var ohotade. Agbonlahor och Miller är kvalité.
Pompey hade behövt sin utlånade anfallare David Nugent idag. Hos hans nya arbetsgivare Burnley gjorde han dagen komplett då han med två mål bidrog till vinst över Sunderland med 3-1. Sunderlands mål gjordes av Darren Bent. Kanske det bästa nyförvärvet så här långt i Premier League tillsammans med Citys Adebayor?

Kollade även lite på Arsenal och deras kross av Wigan. Belgaren Vermaelen gjorde två av The Gunners fyra mål och jag störde mig hela tiden på kommentatorns uttal av spelarens namn. Ett namn som börjar med bokstaven V i Tyskland, Holland och Belgien uttalas som F.
Jag trodde vuxna människor visste det. Svennebananen läser ett ord som det stavas. Den kommentatorn hade kunnat söka sig till en Samhalltjänst istället.

Men,men, jag skall inte vara bitter. Får tacka mig själv för dessa timmar framför det största intresset jag har. Få förunnat? Förresten så ångrar jag mig lite i efterhand att jag inte fortsatte att kolla på TV4 Sports direktsändning av toppmötet i The Championship. Middlesbrough tog emot WBA hemma och det stod 2-0 till gästerna då jag beslöt mig för att zappa vidare till Premier League. Jag skulle aldrig ha gjort det. WBA krossade Boro med 5-0. Undra om manager Southgate känner någon ånger över det?

Ha en fortsatt trevlig helg.

Inga kommentarer: