TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 3 april 2010

Tippa med TLC

Efter flera veckor med bra resultat blev jag inte direkt förvånad över förra veckans totala katastrof. 7 rätt är fan pinsamt dåligt, det är nästan så jag skäms. Liten tröst var att jag hade med kryssen på både Birmingham-Arsenal och Swansea-Ipswich.
Denna vecka tror jag att Tottenhams segerrad tar slut, att Bristol C fortsätter sin uppryckning och att Crystal P kan överraska uppe i nordost.

1 Arsenal-Wolves 1
Hemmalaget har en supersvår match redan på tisdag när man reser till Barcelona. Jag tror på vinst även om ett par spelare vilas, Arsenal brukar inte "slarva" mot de mindre lagen. Säker etta.
2 Bolton-Aston Villa 1x2
Villa förnedrades av Chelsea förra veckan och är kanske på väg ner i form. Dessutom har man många småskadade spelare och jag skulle inte bli förvånad om man förlorar igen. Med tanke på gästernas stora kapacitet väljer jag att ta med alla tecken.
3 Portsmouth-Blackburn x2
Pompey är nu helt avhängt i botten och dessutom rejält skadedrabbat. Jag tror att gästerna som spelat bra på slutet får med sig minst en poäng hem. x2 får det bli.
4 Stoke-Hull 1
Stoke fortsätter plocka de poäng som behövs med sin kraftfulla och primitiva fotboll. Jag tror på ny seger i dag, Hull är bortasvaga och har en hel del skador. Säker etta.
5 Sunderland-Tottenham 1x
Sunderland blev helt utspelat av Liverpool sist men innan dess visade man upp ett riktigt bra spel. Tottenham har 5 raka vinster men har gått på en del minor mot lag från undre halvan under säsongen. Jag tror det är dags igen och nöjer mig med 1x.
6 Bristol C-Nottingham 1x
City har spelat upp sig sedan managerbytet, 7 poäng på 3 matcher. Jag tror på nya poäng i dag mot ett Forest som förlorat sju raka på resande fot. 1x räcker.
7 Ipswich-Reading 1x2
Svårtippad match i mitten av tabellen. Jag helgarderar.
8 Queens PR-Sheffield W 1x M
QPR visar bättre takter igen men spelar på tok för ofta oavgjort. Här är man överstreckat (60%) och ytterligare ett kryss rensar bra bland inlämnade system. Lägg till att Sheff W har kryssat tre raka på bortaplan och jag blir inte förvånad om det sker igen. 1x får det bli.
9 Coventry-Derby 1
Ännu en svårtippad match i mittens rike. Jag chansar på att Coventrys hemmastyrka fäller avgörandet. Etta.
10 Doncaster-Plymouth 1
Hemmalaget är välorganiserat och svårspelat. De får nog en match som passar dem eftersom gästerna behöver gå för seger. Säker etta.
11 Middlesbrough-Crystal P 1x2
Inte så stor skillnad mellan lagen som procenten visar (63-23-14%). Palace behöver poäng i botten och jag tror man har hyfsad chans mot skadedrabbade Boro. Alla tecken.
12 Peterborough-Newcastle 2
Newcastle mer eller mindre säkrar uppflyttningen om man vinner här. Avhängda jumbon har inget att hämta. Säker tvåa.
13 Preston-Watford 1
Preston har sviktat lite på slutet men nu är det dags för ny vinst. Säker etta.

Topptipset: 1 x x2 1 1x 1x 1x och 1x.

Sen vill jag också efterlysa era åsikter, är det något ni saknar?, något ni vill jag ska ändra på?, finns det intresse för att starta någon form av tipstävling?
Skriv era kommentar oavsett vad ni tycker!

Stort lycka till alla tippare!

Inga kommentarer: