TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 21 september 2012

Wimbledon säger tack och farväl till en hjälte

Terry Brown har gjort sin sista match som manger på Kingsmeadow. Efter att Wimbledon bara plockat fyra poäng i säsongsinledningen meddelade styrelsen i onsdags att Brown och assistenten Stuart Cash har gjort sitt i Londonklubben. Samma dag publicerades också något lite ovanligt på klubbens hemsida. Nämligen en jobbannons där man söker ny first-team manager. Ett lite udda grepp från den supporterstyrda klubben.




Den fem år långa eran med Terry Brown vid rodret är trots det trista avslutet ett fantastiskt kapitel i Wimbledons historia. Ni som läser TLC känner säkert till historien om hur Wimbledon FC flyttades till Milton Keynes och blev vidriga MK Dons, och hur supportrarna vägrade acceptera sitt öde och bildade AFC Wimbledon ur spillrorna av det gamla. Det var 2002 som man började om på den absolut lägsta nivån i seriesystemet.

När Brown rekryterades 2007 spelade klubben fortfarande i Ryman League. Fem år och tre uppflyttningar senare är man en Football League klubb igen och den bedriften kan ingen någonsin ta ifrån honom.

 Jag kan inte påstå att jag njutit den här säsongen, men mitt bestående minne kommer vara de tre uppflyttningarna. Jag kommer aldrig att glömma stoltheten jag känner över att vara managern som förde tillbaka Wimbledon till the Football League, sa Terry Brown till klubbens hemsida.


En lång intervju med Terry Brown från 2009

Inga kommentarer: