TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 28 oktober 2011

Johnson glömmer ingen oförrätt

Gary Johnson Northampton Town manager Gary Johnson looks on during the Johnstone's Paint Trophy 1st round match between Northampton Town and Huddersfield Town at Sixfields Stadium on August 30, 2011 in Northampton, England.
League Two
Det tisslas och tasslas på Sixfields. Snacket bakom ryggen på manager Gary Johnson är inte av snällare sort. Han vet det också. Han är bollplanket som får ta emot kritiken när laget viker ned sig. Fyra raka förluster och en 19:e plats i serien. Läget är kritiskt och Johnson har den berömda kniven mot strupen. Samtidigt är han lugn. Till BBC Look East säger han att ”Då man har vinden i ryggen är det alltid folk som följer med dig. Då du har den i ansiktet så väljer folk att försvinna. Så är det nu. Jag vet vilka jag har med mig och får reda på vilka som är emot mig. Det tar jag med mig. Det har jag i åtanke.”
Sådant prat kan lätt tas som paranoia. Så behöver det dock inte vara å andra sidan heller. Vissa saker är helt uppenbara. Det blåser på toppen och motgångar kan få hela stegen att gunga rejält. Johnson har rätt. Kappvrängare finns överallt. Även på Sixfields. Ryggdunkare som håller med dig ena stunden och som snackar bakom ryggen på dig nästa. Sådana människor vill man inte ha nära sig. Johnson kommer sortera ut dessa ur sitt liv då tillfälle ges. I Northampton eller i nästa klubb, det är vilket som.

Inga kommentarer: