TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 27 augusti 2014

Helt Gaalet!

Historiens största skräll. Historiens största fiasko. Louis Van Gaal har inte fått en lätt start i Manchester United. Efter gårdagens praktfiasko i Ligacupen lär han ta sig en funderare ifall egentligen United var rätt val för honom. Det är nämligen inte acceptabelt att förlora med 4-0 mot en League One-klubb. Inte om man heter Manchester United. Det är fiasko. Jag har dock svårt att glädjas med MK Dons. Inte för att jag stödjer United, det gör jag inte, utan istället för att MK Dons står för allting den moderna fotbollen är. En hybridklubb. En parasit. Jag nöjer mig därför med att inse fakta att klubbarna i de lägre divisionerna ännu en gång kan välta de stora elefanterna. Tungviktaren United föll med full kraft. Nedslaget blev enormt. Tidernas skräll. Louis Van Gaal har en hel del att fundera över. Var egentligen United rätt klubb för honom?

Inga kommentarer: