TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 23 augusti 2008

David mot Goliat!

Jag gillar sensationer.
När man rör om i en gryta som har koagulerat och får ny fart och fläkt på det hela.
Jag gillade andra halvlek på Liverpool-Middlesbrough.
Jag njöt av varenda mål.
Desto mer njuter jag då den lilla människan slår den stora.
David mot Goliat.
I fotbollsvärlden nykomlingarna mot toppklubbarna.
Det var en fröjd att för en stund sedan bevittna The Gunners åka på stryk i derbyt borta mot Fulham på Craven Cottage.
Det var härligt att se den nederlagstippade och påstådda strykklubben/jumbon Stoke knacka dit Aston Villa hemma med 3-2.
Tråkiga Blackburn fick också dem svälja sin hybris och dela med sig av poängen till gästande Hull.
Liten mot stor.
Motivation slår klass.
Det kan aldrig några oligarker eller andra miljardnärer stoppa.
Det var också därför jag endast fick 7 rätt på stryktipset idag.
Även jag misströstar.
Ingen är felfri.
Men idag var nykomlingarna det.

Inga kommentarer: