TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 16 mars 2011

Topptippa med TLC

Ingen vidare tur förra veckan men jag hoppades att någon av er tog med tvåan på Norwich som enbart var streckad till 14%.
Dagens omgång hämtar sina matcher från CL & EL och jag väljer att spika Chelsea, Real Madrid och hårt pressade Man City.
Vidare tror jag att Benfica fixar minst oavgjort och att Liverpool kan få svårt att få hål på ett mycket defensivt Braga.

1 Chelsea-FC Köpenhamn 1
Chelsea hade full koll i första mötet och vann med 2-0. Man riskerar inget här utan punkterar matchen tidigt. Säker etta.
2 Real Madrid-Lyon 1
Bra läge för Real efter 1-1 i första mötet. C. Ronaldo tillbaka efter skada. Här gäller det att ta tag i matchen från start och pressa Lyon. Jag tror att man gör det som behövs och lämnar ettan ogarderad.
3 Glasgow Rangers-PSV Eindhoven 1x2
0-0 i första mötet. Svårtippad match. Helt öppet enligt mig. Jag helgarderar.
4 Liverpool-Braga 1x
Räkna med ett defensivt Braga efter 1-0 segern i första mötet. Liverpool kommer troligtvis ha ett stort bollinnehav men jag tycker att de har svårt att skapa klara målchanser. Jag chansar och tar med krysset på systemet.
5 Manchester C-Dynamo Kiev 1
Jobbigt läge för City. Blir svårt att gå vidare men jag tror ändå på en bra vinstchans här och spikar ettan.
6 Paris SG-Benfica x2
Bra läge för Benfica. Här kommer man kunna kontra bort ett PSG som måste gå framåt efter förlusten i första matchen. Jag tror på minst oavgjort och nöjer mig med x2.
7 Spartak Moskva-Ajax 1x
Spartak vann första matchen och här handlar det om att säkra avancemanget. Jag tror man fixar minst oavgjort och nöjer mig med 1x.
8 Villarreal-Bayer Leverkusen 1x
Ytterligare ett lag som ska försvara en ledning efter match 1. Jag tror inte ojämna Leverkusen kommer att vända detta, 1x får det bli.

Lycka till alla topptippare!

Inga kommentarer: