TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 21 juni 2008

Blommor i håret och solsken i blick?

Jag har inte haft några blommor under kudden inatt.
Jag hade inte ens blommor i håret.
Jag åt faktiskt ingen sill heller.
Jag firade Midsommar ändå.
Och det med bravur.
Fy fan så man kan må dagen efter.
Kollade ut i vardagsrummet och skådade det som hade tömts.
Ett mindre systembolag.
Morsan,kusinen och dennes son var på besök.
Släktfest.
Hjälpte eller rättare sagt fick hjälp av lillkillen med GTA på Playstation.
Den yngre generationen har tv-spel i blodet. För att inte nämna datorn. Herregud!
Rätt sjukt egentligen.Lämnar ungarna aldrig hemmet nuförtiden?
När man själv var kid så rände man ute bland klippor och berg ,lekte cowboy och indian och sköt på varandra med ärtrör.
Det är annorlunda idag.
Kul att dem kom ändå.
Familjen är viktig.

Den turkiska EM-familjen är nog ännu viktigare.
Endast för dem själva.
Enligt en undersökning så hade Turkiet lägst procent sympati bland andra folkslag under EM.
Münchens,Eindhoven,Berlin och Stockholms förorter lär jubla lika högt som Ankara och Istanbuls, men det stannar nog där.
Matchen igår hade man ett fruktansvärt flyt i.
Ett flytt som man haft i hela turneringen.
Efter straffdramat mot Kroatien så ställs man mot Tyskland.
Ett land som det huserar i runda slängar 5 miljoner turkar i.
Det kan med andra ord bli livat i kommande semifinals-derby.

Sverige rasade ur Alperna efter förlusten mot Ryssland.
Det kallas underskattelse.
Efter bra insatser mot Grekland och Spanien kom den berömda dolkstöten i ryggen.
Med 0-2 i baken fick Lagerbäcks gossar åka hem till Sverige.
Nu är det dags för storstädning i truppen.
Frigör den gråe Lagerbäck och få in nytt blod.
Alexandersson och Allbäck hade vett på att kasta in handduken själva.
Har Lagerbäck det?.
Gör Källström och Sebastian Larsson till ordinarie och ta in Rasmus Lindgren.
Dynga av Daniel Andersson med babyfejset på närmsta skånska sopstation.
Något positivt måste hända.
Jag vill ha friska fläktar i truppen

I GAIS är Ekunde på väg tillbaka och hela truppen för en gång skull är frisk.
Innebär det bragdmatch mot Helsingborg?

Nu är det dags för mig att krypa tillbaka till under den sten som jag vaknade från imorse.
Vi hörs av!

Inga kommentarer: