TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 16 juni 2008

Måndagar är måndagar. Hjärnan är inte riktigt med efter helgens bravader.
Det blev jag fysiskt varse om två gånger idag.
Första gången höll jag på att skala av mig långfingret mot en aluminiumkant för att en timme senare få handflatan uppskuren av en Stanley.
Ifall tummen lossnade ur handflatan förtäljer inte historien.

Isaksson som länge haft en dyster vardag i Manchester ser ut att kunna frottera sig gott efter EM. Holländska mästarna PSV Eindhoven är mycket intresserade av
Isaksson, som ersättare till Heurelho Gomes som är på väg att lämna PSV.
Även turkiska Galatasaray har återigen gett sig in i jakten.
Frågan är om PSV är lika intresserade då Sverige slår ut Holland i kvartsfinalen och Isaksson storspelar i målet? I min anglofiliska värld så kommer Isaksson byta ner sig. Han lär säkerligen hamna i något lag i The Championship.

Oddset igår gick också det åt helvete.
Schweiz och Turkiet vann. Jag hade kryss på bägge.
Jag hade kryss på matchen Paraguay-Brasilien. Även där floppade jag.
Blackburns skyttekung Roque Santa Cruz gav Paraguay ledningen med 1–0 i minut 26 i en match som slutade med en paraguayansk 2-0 seger och med en man mindre på plan.
Paraguay toppar nu VM-kvalet.
Brasilien övertygar inte alls och förbundskaptenens huvud lär snart rulla.

Hur styrketränar man med en uppskuren handflata?
Tuvemannen får introducera mig.
Benny har sagt att man inte skall stretcha efter ett gympass. Det klarar jag ändå inte av idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför ska man inte stretcha efter ett gympass??

Anonym sa...

Jag personligen föredrar att stretcha. Tuvemannens Benny är av en annan åsikt.