TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 9 juni 2008

Smått och gott på kvällskvisten!

Finlir på tv nu. Holland showar mot Italien och det jäser inuti mig av lycka att Italien har motgång.
Tänker på morgondagens landskamp för Sverige. Tror vi vinner. Grekerna har för mycket koll på Zlatan. Allbäck blir inbytt och nätar. Sebastian Larsson gör sitt första mål i den blågula tröjan.
2-0. Salzburg kokar.
Salzburg som förövrigt i en enkät, framtagen av Forex, bland 30 miljoner europeer utsågs till den bästa staden i världen att turista i.
Det är då själva fan att Ryanair plockade bort resemålet till förmån för den tyska staden Bremen. Jag som hade sett fram emot att flyga från lantliga Säves bondgård rakt ner till Alperna.

Alperna besökte jag med grönsvarta vänner i höstas. Innsbruck fick äran att ta emot vårt celebra besök. Underbar stad. Vacker som få.
Hade gärna viljat vara där på lördag då matadorerna får smaka svenskt stål.

På tal om stål kom jag att tänka på en gammal legendar som reste kontinuerligt med GAIS under min ungdom. Nisse hette han. En äldre man. Lite udda filur som inte var bekant med någon men som ändå var som en inventarie i bortaresebussen. Nisse var skrotsamlare. Han samlade på allt han kom över och sålde detta. Plåt, aluminiumburkar och då givetvis stål.
Minns vid ett tillfälle då han bytte sin stomipåse i bussen samtidigt som han satt och åt medhavda smörgåsar. Smått osmakligt. Nisse var ändå Nisse. Han var accepterad för den han var.
Han gick bort för några år sedan. RIP Nisse Stålman.

Inga kommentarer: