TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 3 juni 2008

Ishockey? I Juni? Bisarrt!

Steg upp nyss. Ännu en dag att ta sig an. Samma fina väder som igår. Ser ut att bli en
varm, solig och fin dag.
Det är just därför jag med avsmak och häpnad lyssnar på morgonradion och hör att Detroit och Pittsburgh har 3-3 i matcher. Att förlika sig med hockeytanken i sommarmånaden är helt uteslutet. Det är smått bisarrt. Klimatförändringen går typ hand i hand med spektakelt.
Likaså hockey-VM. Ett sådant mästerskap skall gå av stapeln någon gång i slutet av December eller Januari.
Inte fan på senvåren.
Hockeyn är förövrigt inte som den var förr. Personligen tycker jag att det var bättre förr. Den var mindre komersiell och mästerskapen var något man såg fram emot.
Dock inte idag.
Hockeyintresset har aldrig kommit i närheten av fotbollen.
Beror mycket delvis på att GAIS hockey hade slutat att existera då man fick upp ögonen för sporten.
Därför kom hockeyn på andra plats.
Idag har vi en annan issport istället.
Bandy. En sport där man inte ser bollen (som egentligen borde ha varit svart och större) och som är svinkall att skåda är inte heller någon sport som jag prioriterar.
Däremot hade jag kunnat förlika mig med tanken GAIS Handboll.
Det hade varit kul. Typiskt att man tycker det i tider då landslaget är en skugga av sitt forna jag.

Cannavaro missar hela EM. Mycket tungt avbräck för Italien. Då är försvaret ute på hal is.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: