TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

torsdag 12 juni 2008

Nä jag är inte bitter!

Svenska folket har dålig smak. I synnerhet folk som anser sig vara idrottsintresserade.
Snubblade nyss över en undersökning på nätet om vem svenska folket tyckte var den bästa journalisten.
Jag satte min tolva Grant i vrångstrupen,
Simon Bank etta och Matts Olsson trea.

Det är fan inte konstigt att det ser ut som det gör på Sweden Camp, då så många nissar är manipulerande utav Aftonbladets och övrig medias manipulerande och indoktrinerande lögner.
Kan ge mig fan på att den där Banks använder det rosa bandet som en pubisring.
Ifall han har något att sätta det på.

Jennifer Wegerup fanns också med på nämnda lista. Hennes texter är lika intressanta att läsa som Anna Pohjanen är att lyssna på. Rabiata manshatare. Snart kommer det väl att krävas att Pia Sundhage blir förbundskapten för herrlandslaget. Hon är ju visserligen mer man än Lagerbäck.

Derby hade i princip fullsatt på varenda match i årets upplaga av Premier League.
Trots alla motgångarna.
Tills nästa säsong i The Championship är mer än 18.000 årskort sålda.
Det kallas trofasthet.

För att tala om dåliga lag ifrån Storbrittanien så är det inte lätt att vara supporter till walesiska Wrexham nu.
Gamla GAIS liraren Simon Hunts moderklubb är den sämsta på professionell nivå i England.
När man i näst sista omgången i League Two besegrade Morecambe med 2-1 firade fansen som om de hade vunnit FA-Cupen. I två dygn. Trots att det länge var klart att man skulle hamn sist.
Trebarns fadern George Locklin valde att hoppa över både bröllopsdag och fruns fjärde barnafödsel.
Hängivenhet då den är som starkast.
Det är inte bara vi Gaisare som glädjs åt det lilla.

Nu lirar Österrike-Polen på TV.
I min dimma nu ser jag 22 Kalmar FF spelare på plan.

I morgon är det fredag.

Äntligen!

Inga kommentarer: