TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 21 maj 2011

Tippa med TLC

Det må va lättare att få in Topptipset men det är ändå Stryktipset som är den riktiga utmaningen. Därför kommer jag nu efter ett par veckors försök åter ha fokus på Stryktipset och Topptipset kommer jag köra enbart för att vara med.
Denna veckas rad ser klurig ut, många matcher som inte betyder något och en del matcher med ett väldigt motiverat lag.
Oavsett om man vilar hela laget så vinner Man U, dessutom tror jag att Tottenham säkrar en plats i Europa och att Syrianska får stryk igen.

1 Manchester U-Blackpool 1
Hemmalaget kommer troligtvis vila hela sin första elva. Jag tror inte det spelar någon roll, man vinner ändå och skickar ner gästerna i championship. Säker etta.
2 Aston Villa-Liverpool x2
Villas säsong måste beskrivas som ett stort misslyckande. Liverpools chans till europaspel försvann troligtvis tack vare hemmaförlusten senast. Gästerna känns trots allt hetare för stunden och därför nöjer jag mig med x2.
3 Bolton-Manchester C 1x2
City säkrar tredje platsen vid seger. Jag tycker dock att man är för stor favorit, Bolton är inte så pjåkiga. Jag helgarderar men hoppas på 1 (streckad till 15%) eller X (streckat till 19%)
4 Everton-Chelsea 1x
Betydelselös match. Hemmalaget brukar stå upp bra mot de "stora" lagen. Chelsea har säkrat andra platsen efter en fin svit nu på våren. Jag chansar lite här och tror att gästerna får med sig max en pinne hem till London. 1x.
5 Fulham-Arsenal 1x2
Svårtippad match. Gästernas form är inte bra och här riskerar man att gå på en ny nit mot ett taggat hemmalag som vill avsluta på ett bra sätt. Jag helgarderar.
6 Newcastle-West Brom 1x
Två nykomlingar som hänger kvar med god marginal. Jag tror på avslappnat och öppet spel och att minst en poäng stannar hos hemmalaget. 1x känns fint.
7 Stoke-Wigan 1x2
Tungt för Stoke efter dubbla förluster mot Man City. Jag tror dock på bättring här men jag tar med alla tecken eftersom gästerna jagar nytt kontrakt.
8 Tottenham-Birmingham 1
Tottenham har svarat för en fin säsong och säkrar europaspel vid seger. Birmingham har satt sig i en situation man inte borde hamnat i och behöver troligtvis hjälp av andra för att hänga kvar. Jag tror hemmalaget säkrar europaspel och spikar ettan.
9 West Ham-Sunderland 1
Efter en katastrofal säsong står det klart att hemmalaget spelar i championship nästa säsong. Grant fick sparken direkt efter förlusten mot Wigan. Nu spelar man helt utan press och jag tror man rullar ut ett formsvagt och skadedrabbat Sunderland. Jag spikar ettan.
10 Wolves-Blackburn 1
Wolves har tack vare två raka 3-1 segrar allt i egna händer. Blackburn kan bättre och har även de hamnat i en situation som få trodde innan säsongen. Jag tror ett vilt kämpande hemmalag kammar hem det här. Etta.
11 AIK-Gefle 1x M
Gnaget har fyra raka hemma och är berättigad favorit. Gefle är dock inte så pjåkiga borta, seger mot ÖSK och poäng mot Häcken. Jag chansar och tar med krysset på systemet. 1x.
12 ifk gbg-Trelleborg 1
Sist hämtade underläge två gånger och innan dess hade man tre raka segrar. ifk är på väg uppåt och jag tror inte TFF har kapacitet att störa. Säker etta.
13 Syrianska-Norrköping 2
Hemmalaget har bara en seger hittills och den fick man av förbundet. Man var usla sist och jag tror att denna säsongen kommer bli jävligt jobbig för Syrianska. Norrköping är ett bättre lag, här kommer man kunna kontra och jag tror man får med sig alla poängen hem. Tvåa.

Topptipset: 1, 1x2, 1 2, x2, x2, 1, 1x och 1.

Lycka till alla tippare!

Inga kommentarer: