TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 26 maj 2008

Svammel efter middagen!

Ögnade igenom GT-sporten under min middag på den lokala kvarterskrogen. Skrattade till åt publiksiffran i matcherna Qviding-Sirius och damallsvenska Hammarby mot något annat töslag.
De bägge hade snarlika publiksiffror i sina respektive matcher. Cirka 450 personer, förmodligen släktingar och vänner, följde lagen. Kom att tänka på den tykna reklam som Hammarbys damer gått ut med för ett tag sedan då man dissade herrlagen och herrarnas Allsvenska som den sämsta i Europa och framhävde Damallvenskan som världens främsta. Än sen då? Intresset finns ändå inte där. För hur mycket PK och massmedialt man vill framhäva damfotbollen så lär den aldrig komma upp i samma status som herrarna. Rabiata manshatare och folk som skriker om "könsrasism" och "manssamhälle" kommer aldrig kunna omvända den svenska fotbollspubliken till att börja följa damfotboll.

Svennis till Chelsea. Skulle inte han till Mexiko? Benfica? Inter? Stanna kvar i City? Hade inte Chelsea klart med ny tränare? Italienare?
Medias Silly Season är året om.

Tommy Söderberg pratade ut om sina ryggproblem. Med tanke på den hyddan så är det inte underligt med ryggproblem.

Funderade på att tippa storresultat till Sverige idag. Med Oddset-bladet i näven inne på Coop ändrade jag mig. Sverige vilar spelare och ser detta som en vanlig träning. Slovenien hade bra odds. Tror dock ej på vinst för dem. Klämde dit ett kryss.
Såg att Makedonien hade skamligt höga odds på seger hemma i vänskapslandskampen mot Polen. Polen är inte direkt vassa. Det blev en etta där. Hemmalaget är rätt duktiga i huvudstaden Skopje.

Skippade träningen idag. Tuvemannen hade fullt upp. Jag var trött efter kneget.
Lufsen från Lunden ville få ut mig på eskapader denna landskampskväll.
Jag är helt slut efter helgen!
Livet som rockstjärna är hårt, som en gammal rumskamrat hade kunnat säga!

Inga kommentarer: