TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 25 maj 2008

Vår Prince är Kung!

För att en bil skall kunna rulla så krävs det en motor. En motor som håller igång och är i täten under färden. Det är den funktion som får bilen i rörelse och som får den framåt.
Sak samma gäller i ett fotbollslag.
I synnerhet GAIS.
I detta fallet syftar jag på Prince Ikpe Ekong.
Jag ser honom som motorn på det grönsvarta mittfältet. Han styr och ställer och sätter käppar i hjulet för motståndarna med sin ättriga och dynamiska spelstil. Det är ett kraftpaket.
Ombesörjer man inte motorn så stannar den och bilen förfaller.
Ger man inte Ekong den lön han vill ha så bryter man succesivt ner den glöd och det motstånd som finns på mittfältet. Har ingen aning om vad han och agenten Innocent har som lönekav och jag kan endast spekulera i vad han har idag.
Men handlar det om en dubbling av lönen så är det inte mer än rättvist.
Det finns lirare i truppen som aldrig har gjort skäl för sin lön och som ändå, skulle jag kunna tänka mig, kammar ut ett fetare belopp än Ekong.
Han är bland de bästa spelarna i modern GAIS tid.
En sådan skall inte sparas bort.
Mitt råd till de ansvariga i GAIS är följande; ge mannen vad han förtjänar eller låt bygget stanna, rosta och degeneras.

Inga kommentarer: