TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 27 maj 2008

Tankar kring en Preppens!

Den vältaliga och välbegåvade Kapten Lundgren skriver i sin blogg om musikkrockar uppe på Gaisgårdens omklädningsrum. Hur Bobbie, Joi, Morais och Christos turas om att vända plattor.
De gånger jag har vänt plattor hemma hos mig har grannarna mest klagat. Mina grannar är överlag rätt dumma i huvudet.
Av erfarenhet så vet jag att Gaisgårdens granngårdar har klientel som är dummare.

Semir Stelic och Ashley Grimes.
Det är namn som varit på tapeten hos GAIS.
Talangfulla grabbar med potential.
Stelic velade och hade svårt för att fatta beslut.
Grimes fick ett par träningar och matcher på sig att visa upp sig men dissades utav MP.
Nu är Stelic aktuell för Arsenal samtidigt som Grimes har tecknat kontrakt med Millwall.
Något säger mig att dessa grabbar kommer att gå samma ljusa framtid tillmötes som Kalmars f.d spelare Ari da Silva Ferreira som ratades av GAIS.
Det hade varit typiskt GAIS!

Käkade medhavd middag på Rambergets topp tillsammans med frugan idag.
Strålande sol och varmt a´la Medelhavet.
Upp för backen kom tre kostymnissar knatandes.
Såg svettigt ut.
Fick mig att minnas då Häckens juniorer för ett par år sedan hade ett fyspass upp för Ramberget. Man joggade inte utan sprang istället. Framme på toppen blev det armhävningar och situps för att sedan springa ner igen.
Tänk att ödsla så mycket energi på en förening som saknar allt vad tradition och kultur heter.

God natt!

Inga kommentarer: