TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 25 september 2010

Tippa med TLC

Efter fem veckors spel har jag fortfarande inte lyckats få mer än 9 rätt och det är för dåligt. Bara ynka 7 rätt förra veckan och det enda att vara nöjd med är tvåan på Norwich i match 13.
Denna vecka tror jag på poäng för Liverpools andralag, poängtapp för QPR och efterlängtade bortasegrar för Blackburn och Middlesbrough.

1 Liverpool-Sunderland 1x
Stora problem i offensiven för hemmalaget, viktige Torres helt ur form och viljan till offensiv fotboll verkar inte finnas. Gästerna har stora skadeproblem i backlinjen och klarar max en pinne. 1x.
2 Arsenal-West Brom 1
Arsenal saknar Fabregas och Song här men jag tror ändå inte att WBA tar några poäng. Säker etta.
3 Birmingham-Wigan 1
Birmingham föll ihop i andra halvlek senast mot WBA. Garanterat revanschsugna efter det och man är i grunden ett mycket bättre lag än Wigan. Säker etta.
4 Blackpool-Blackburn 2
Blackpool har överraskat i inledningen men jag tror snart på en tillbaka gång till mer förväntade resultat. Blackburn är varnat och kan få en passande match mot en motståndare som vill gå framåt. Jag tror på gästerna och lämnar tvåan ogarderad.
5 Fulham-Everton 1x2
Fulham har tunga avbräck i anfallet, A. Johnson och Zamora sedan tidigare och det nya fyndet Moussa Dembele skadades i veckan. Everton kan bättre och jag tror man har bra chans att ta säsongens första seger men jag tar med alla tecken ändå.
6 West Ham-Tottenham x2
West Ham har visat bättre takter i de senaste matcherna men jag tror ändå bara på max en poäng mot ett starkt Spurs som dessutom har en förkrossande statistik i de inbördes möterna. x2 kör jag på.
7 Leeds-Sheffield U 1
Leeds känns starkare, Sheff U har tappat lite år för år sedan nedflyttningen från PL och har hittills haft svårt med målskyttet. Jämn och hård match att vänta men jag tror alla poängen stannar på Elland Road. Etta.
8 Scunthorpe-Ipswich 1x2
Svårtippad match. Gästerna har gått bättre än väntat och ligger tvåa. Kanske dags för en miniskräll, jag tar med alla tecken.
9 Burnley-Bristol C 1
Burnley har gått fram som en ångvält hemma på Turf Moor medans gästerna inte har nått upp till förväntad nivå. Jag tror på hemmalaget och kör på etta.
10 Nottingham-Swansea 1x
Forest är stabila och svårslagna men kryssar för ofta. Gästerna har kammat noll så här långt på bortaplan och kommer nog prioritera defensiven. 1x räcker nog.
11 Queens PR-Doncaster 1x M
QPR imponerar i toppen men här är man för stor favorit, Doncaster är välorganiserade och svårspelade (bara en förlust på sju matcher) och kanske kan överraska på Loftus Road. Krysset rensar bra, 1x tror jag på.
12 Reading-Barnsley 1
Reading har startat helt okej och bör ha bra segerchans mot Barnsley som inte tar många poäng på resande fot. Etta
13 Watford-Middlesbrough 1x2
Watford krossade Millwall sist och går mycket bättre än vad jag någonsin kunde tro. Boro har spelat upp sig på slutet och den hett efterlängtade bortasegern är nära. Tvåan är bara streckad på 21% av kupongerna och det lockar mig. Jag kör på 1x2.

Topptipset: 1, 1, 1, x2, 2, x2, 1x och 1 2.

Lycka till alla tippare!

Inga kommentarer: