TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 18 september 2010

Tippa med TLC

Liten förbättring förra veckan, 9 rätt på stryktipset och 6 rätt på topptipset. Får hoppas jag kan nå två siffrigt antal rätt för första gången denna höst nu då.
Denna vecka hamnar nästan alla singelstreck på övre halvan av kupongen där PL och allsvenskan håller till och de flest garderingarna på nedre där svårtippade championship håller till.

1 Tottenham-Wolves 1x M
Mängder av skador i hemmalaget. Jag tror man trots det har bra segerchans men tar med krysset i jakten på de stora pengarna. Berra avstängd hos Wolves.
2 Aston Villa-Bolton 1
Snöplig förlust senast för Villa och jag tror man är extremt taggade här. Viktiga duon Cahill och Jääskeläinen avstängda hos gästerna. Säker etta.
3 Blackburn-Fulham 1
Starkt av Blackburn att ta poäng borta mot City senast. Jag tror att säsongens andra seger fixas i dag mot bortasvaga Fulham som av tradition har svårt på Ewood Park. Etta.
4 Everton-Newcastle 1
Precis som vanligt har Everton startat sisådär men upphämtningen sist mot Man U lovar gott och man är i grunden ett riktigt bra lag. Newcastles återkomst har bjudit på toppinsatser blandat med riktiga bottennapp och det känns som de är enormt svårbedömda. I dag tror jag de får svårt och kör på etta utan gardering.
5 West Brom-Birmingham x2
Derbymatch. Gästerna var riktigt bra senast mot Liverpool och förtjänade bättre än 0-0. Även WBA svarade för en stark insats och tog poäng mot topptippade Spurs. Jag tror på jämn och hård match men tror att gästerna fixar minst en poäng och kör på x2.
6 Häcken-AIK 1
AIK var riktigt pinsamma sist och blev förnedrade av TFF. Ligger just nu på nedflyttningsplats och i dag saknas dessutom N-E Johansson och lagets främste offensiva spelare Bangura. Det snackas om att tidigare avstängde Atta ska få spela igen men frågan är hur motiverad han är till det. Hemmalaget har spelat upp sig senaste tiden och bör klara av ett för dagen uselt AIK. Etta.
7 Kalmar FF-GAIS 1
GAIS har enorma problem med målskyttet och är snart indraget i den riktiga bottenstriden. Jag tror det blir svårt mot KFF som jag uppfattat som lite på gång senaste tiden. Etta.
8 Ipswich-Cardiff 1x2
Ipswich åkte på en rejäl omgång av QPR senast och vill garanterat visa upp en bättre sida i dag. Gästerna har startat riktigt bra men har många skador. Alla tecken.
9 Crystal P-Burnley 1x
Välbehövlig seger i veckan och James Vaughan kanske är den målskytt man letat efter. Gästerna har startat hyfsat men bortaspelet är fortfarande inte bra. Max en poäng, 1x.
10 Leicester-Queens PR 1x2
Bara en seger hittills för Leicester och plats på nedre halvan. Knappast vad man räknat med. QPR har startat bra men jag har känslan av att säsongens första förlust inte är långt borta. 1x2 får det bli.
11 Middlesbrough-Reading 1x2
Boro når fortfarande inte upp till förväntat standard och managern sitter nog skrynkligt till. Dock fick man lite andrum tack vare seger i veckan mot Burnley. Reading är stabila och svårslagna (bara en förlust på sex matcher) och X (28%) och 2 (23%) lockar mig. Jag fegar dock och helgarderar matchen.
12 Millwall-Watford 1
Millwall är urstarka hemma på The Den och det är där man kommer ta merparten av sina poäng. Watford har överraskat mig så här långt men jag tror inte på poäng i dag. Millwall kämpar ner gästerna och tar alla tre poängen. Etta.
13 Preston-Norwich x2
Norwich har visat att man gott & väl duger i andra divisionen. Jag tror på en tacksam match och nya poäng i dag. x2 känns bra.

Topptipset: 1, 1, 1, 1, x2, x2, 1x och 1x.

Trevlig helg och på återseende nästa vecka!

Inga kommentarer: