TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 28 november 2012

Den hemlånade legendaren är imponerad

Brett Pitman har återvänt till Bournemouth på lån från Bristol City, och är mäkta imponerad över den kvalitet den gamla hemklubbens trupp besitter.Pitman började sin karriär i just Bournemouth som 16-åring, och spelade där i fem år innan Bristol City 2010 värvade talangen, som säsongen satt inte mindre än 26 baljor.I Bristol City lossnade det aldrig riktigt för 24-åringen, och efter två år är Pitman tillbaka där allt började, om än som lånad spelare.
Brett verkar trivas som fisken i vattnet, och efter att petat in en viktig kvittering i slutminuterna mot Bury i helgen som gick sparar han inte på krutet vad det gäller resten av spelarna i Cherries:"-Jag visste att dom var bra, men inte att dom var SÅ bra" säger Pitman till BBC Radio Solent. 


Jersey-sonen fortsätter:
"-Jag har bara tränat med dom i en och en halv dag, och sen sett dom spela i tisdags och lördags. Kvalitén är mycket hög, helt klart högre än vad jag förväntat mig. Dom överraskar mig." Målet mot Bury var Pitmans sammanlagt 63:e för klubben, och han erkänner att det kändes speciellt på flera sätt.
"-Dels för att det mitt första för säsongen, men även för att det är mitt första sedan min son föddes."Klubbens försvarare Stephen Purches bröt benet i februari, och konvalecensen drar ut på tiden.

Nu har det uppdagats att den metallplatta man fixerat brottet med måste opereras bort. Från början var det tänkt att den skulle sitta permanent, men då Purches återupptog en lättare löpträning visar det sig att skruvarna som håller plattan på plats orsakar smärtor.
Det är klubbens läkare, Steve Hard, som tagit beslutet tillsammans med en kirurg.
Man befarar därmed att det kommer ta minst sex veckor innan Purches är tillbaka på den nivå han nu befinner sig.


Fru Fortuna blandar och ger....

Inga kommentarer: