TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 21 november 2012

Insändaren: "Andersson on your mind"

TLC öppnade mailboxen och läste en annorlunda insändare. En läsare berättar tankar och åsikter för oss sedan 1986...
***
Jag har rest till England sedan 1986. Vi snackar 26 år och en radikal engelsk fotbollsförändring. Vi snackar tysta och tråkiga Arsenal och Highbury, vi snackar ett Chelsea som gick från att vara i klass med Wigan men var hardcore som få till att bli plast och mainstream som övriga världslag. Vi snackar om Manchester United som gick från ett vanligt lag utan vidare framgångar men ändå inte dåliga till att bli världsbäst. Mycket har hänt sedan 1986.
Jag stod i valet och kvalet den vintern och funderade över mitt liv. Skulle det bli London, Paris eller Berlin? Jag valde London. Idag ångrar jag mig inte. I fotbollsvärlden har jag förmodligen sett allt. Jag har sett den engelska ligan resa sig till den absoluta toppen. Jag har sett Leeds komma med 10,000 man till London och fått löpa i panik, jag har sett 15 FA Cup-finaler och jag har sett West Ham och Millwall-supportar dricka öl med varandra efter derby. Jag har sett allt. Något jag missat och förmodligen inte kommer se är bra domare. Den engelska domarstandarden är usel, i klass med den svenska om man skall hårddra. Mitt Manchester United-förakt växer för varje match jag ser dem. Varför? Jo, domarnas partiska beteende. Två tummar i samma anus. Det blir aldrig någon bättring och får tankarna hela tiden att hamna i Italien. Ni undrar nu, vilket lag hejar jag på? Woking, är svaret. Frågor på det?

/Andersson (på väg till jobbet)

1 kommentar:

Tony sa...

Det där med West Ham och Millwall är väl inte riktigt sant.
GGMU