TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 18 november 2012

Skammens Ipswich

Mick McCarthy
Han skämdes som en hund. Han erkänner det. Till BBC Radio Suffolk säger han;"-Jag har aldrig tidigare känt så men jag skämdes verkligen igår då jag såg mina spelare bli förödmjukade." Ipswich nya manager Mick McCarthy var deppig efter gårdagens förlust borta mot Leicester, 0-6; "-Jag tar på mig lite av skulden med dålig taktik och byten men mycket var spelarnas egna fel och misstag."
Stämningen och moralen är därefter i Championships tredje sämsta klubb. McCarthy har en ytterst otacksam uppgift framför sig. Psykologi är dock något han bör studera. Utan den så lär han aldrig få upp spelarnas hakor. Frågan är om han får stanna tills den dagen det står klart att Tractor Boys åker ur. Idag ser det nämligen inte bättre ut.

Inga kommentarer: