TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 20 november 2012

Perryman klarade livhanken - med nöd och näppe

Exeter City's sportchef och före detta Tottenham-spelaren Steve Perryman hade tur i oturen. Mitt under säsongs avslutande match mellan Exeter och Sheffield United, den sjätte maj i år, drabbades 60-åringen av hjärtstopp på grund av en skadad aorta.

Han fick akut hjärt och lungräddning på plats följt av en akutoperation på sjukhuset i Plymouth. I en intervju med BBC berättar han nu om vilken tur han hade som fick hjärtstopp just där och då, på Exeters hemmaarena St James Park.

- Min familj var i London på ett dop den helgen så om det hänt hemma på fredag eller lördag kväll hade jag troligen bara tänkt "jag mår inte så bra", gått och lagt mig och det hade troligen varit slutet på mitt liv.
Perryman, som med sina 613 matcher i Englands högsta serie gjort näst-flest genom tiderna efter Ryan Giggs, mår i dag efter omständigheterna bra men tar det lugnare än innan hjärtstoppet.

- Jag springer inte för att hinna ikapp bussen längre, om man säger så. Om bussen går så går den, det kommer alltid en till, säger han något filosofiskt till BBC.

Inga kommentarer: