TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 7 maj 2013

King Jackett slutar

En Millwall-ikon tackar för sig. Kenny Jackett har bestämt sig för att sluta på The New Den. 51-årige Watford-sonen Jackett har varit manager sedan november 2007 och blivit en av de mest hyllade managers i klubbens historia. Jackett säger till klubbens hemsida; "-Jag har varit här i sex år nu och varit med om det mesta. Jag har verkligen njutit av tiden men nu känner jag att jag måste vidare. Söka nya utmaningar och lämna över till någon som har nya idéer och tankar. Jag vill tacka alla som jag lärt känna under denna tiden, ägare, spelare och i synnerhet supportrarna."

Jackett, som lämnade Swansea och tog över Millwall i League One 2007, är mannen bakom uppflyttningen till Championship och har under 307 matcher som manager för Bermondsey-klubben vunnit 130, spelat oavgjort 74 och förlorat 103. Denna statistik gör Millwall till Jacketss mest framgångsrika under managerkarriären som började i Watford 1996 och som gickvidare tll Swansea.
I Jackett har Millwall haft något som är sällsynt idag. Tålamod och kontinuitet. En manager som har kunnat arbeta i lugn och ro med styrelsens tillit. Under sex år. Den mannen kommer alltid vara hyllad i Bermondsey. En levande legend slutar men kommer alltid att leva kvar i lejonhjärtan.

Inga kommentarer: