TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 14 maj 2013

Stuart McCall bakom succésäsong

Stuart McCall har blivit utnämnd till Årets Manager i skotska Premier League. Den förre mittfältaren med framgångsrikt spel i flera engelska klubbar som Everton, Bradford, Sheffield United och skotska Rangers mellan 1982-2005, är idag manager för succéklubben Motherwell. Som nybliven ligatvåa gör Motherwell sin bästa säsong på år och dar och 48-årige McCall är bidragande till detta. Till klubbens hemsida säger han; "-Jag hade aldrig kunnat tänka mig detta innan säsongen började. Hade du frågat mig då så hade jag som bäst kunnat tänka mig en sjätteplats i tabellen vid säsongens slut. Mycket skador i truppen och bättre klubbar över sig. Idag är jag överlycklig. Detta är succé."
Motherwell manager Stuart McCall
Nu väntar ännu ett Europaäventyr med spel i Europa League till hösten. Ett skyltfönster som bidrar med att locka bra spelare till Motherwell under sommaren. Tabelltvåa är stort i en liten klubb. Det har bara hänt en gång tidigare under klubbens 127-åriga historia. Denna säsongen kan Motherwell tacka Stuart McCall för det.

Inga kommentarer: