TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 9 augusti 2013

Maskot av största vikt

Lenny Berry, 59 år, och Bradford City-maskot sedan 1994 förlorade idag sitt arbete. Orsak? Han har blivit för smal. Klubben meddelade 59-årige Berry och supporter sedan barnsben idag att "du passar inte längre in i den schablonbild av den maskot vi skall ha. Du är för smal." Lenny Berry som diagnostiserats som diabetiker förlorade snabbt 44 kilo. Den en gång lite extra så välmatade Berry var som klippt och skuren för tjänsten som maskot, gick under namnet "City Gent", en karaktärmodell från tiden då den legendariska ordföranden Stafford Heginbotham styrde Bradford. 
Ordförande Heginbotham var känd för sin stora kropp, portfölj och plommonstop. Lenny Berry har under sina 19 år i klubben alltid varit omtyckt och fått applåder. Det är slut med det nu. "-Jag har inte bara min diabetes att bekymra mig för nu. Klubben i mitt hjärta har svikit mig för något jag inte själv kan rå för.", säger idag en avmagrad Berry till Mail Online.
Den nyblivna League One-klubben från Yorkshire söker nu en ny maskot. En välmatad herre i medelåldern som kan bära upp en kostym. Frågan är om klubben själva kan göra det. Efter uppflyttningen verkar det som om man spatserar runt i en liten väl för stor kostym, kan TLC tycka.

Tipstack till Paul Bright.

Inga kommentarer: