TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 9 augusti 2013

Tippa med TLC

Nypremiären av Tippa med TLC var godkänd tycker jag, 11/13 på Stryktipset och 6/8 på Topptipset.
Denna veckans rad ser också lurig ut men jag har stor feeling för lågt streckade Millwall och jag tror Middlesbrough får med sig minst en poäng från The Valley. Vidare tror jag mycket på Bolton och att Jönköping Södra kan skrälla och få med sig alla poängen från Varberg.

1 Brommapojkarna-Djurgården    2
Matchen spelas på Tele2 Arena, Djurgårdens hemmaplan. BP har ryckt upp sig på slutet och har inte förlorat på tre matcher. Djurgården har bara två förluster på tio senaste och slog tillbaka Helsingborg senast. DIF är ett klart bättre lag, jag spikar tvåan.
2 Elfsborg-Kalmar FF    1x2
Tungt fall för Elfsborg i CL-kvalet. Formen är inte på topp och Klarström är avstängd och Mobaeck skadad. Gästerna har bra form och kan spela helt utan press. Jag helgarderar.
3 Åtvidaberg-Halmstad    1x
Åtvid är hemmastarka men agerar ojämnt. Tycker att de blivit för stora favoriter här. HBK har det jobbigt i botten men kryssar ofta. 1x känns helt rätt.
4 Degerfors-GAIS    1x2
Viktig match strax under toppen. Hygglig form hos båda lagen. Joel Johansson avstängd i GAIS. Alla tecken.
5 Varberg-Jönköping Södra    1  2
Viktig match i de nedre regionerna. Två lag med motsatt formkurva. Hemmalaget klara favoriter men jag tror J Södra kan skrälla, 1 2 får det bli.
6 Östersund-Brage    1
Östersund har bara förlorat en gång hemma under säsongen men man kryssar alltför ofta. Man bör dock besegra Brage som ligger tvärsist och inte vunnit på sexton matcher. Etta.
7 Blackburn-Nottingham    1x2
Hygglig start för båda. Bägge lagen har en del skador. Tät och jämn match, 1x2 får det bli.
8 Bolton-Reading    1
Två lag som siktar på toppen. Jämn match att vänta. Bolton har förstärkt med Jay Spearing. Gästerna saknar Kebe och Roberts. Jag tror mest på hemmalaget och kör ettan ogarderad.
9 Brighton-Derby    1
Två lag som känns svårbedömda. Tycker dock att hemmalaget har en större potential och jag är nästan säker på att man hamnar före Derby när serien är slut. Etta får det bli.
10 Charlton-Middlesbrough    x2
Båda lagen förlorade sina premiärer. Charlton imponerade ifjol som nykomlingar men jag har en känsla av att man får det tyngre i år. Boros lag är rätt hyggligt och får man ordning på spelet kommer man kämpa på övre halvan. Gästerna tar minst en poäng, x2.
11 Huddersfield-Queens PR    x2   M
QPR vann premiären och har lyckats bli av med ett par av spelarna som ansåg sig vara för bra för Championship. Austin inköpt från Burnley för att göra målen. Borde vara minst ett nummer för stort för hemmalaget. Solklar tvåa men jag tar med krysset också, x2.
12 Ipswich-Millwall    2
Båda startade med förlust. Två jämnstarka lag som båda hör hemma i mitten. Tycker dock att streckfördelningen är helt galen. Millwall har en vass offensiv och har i veckan lånat in hårt arbetande Shaun Derry från QPR. Liten chansning men jag kör tvåan, streckad till ynka 17% ogarderad.
13 Yeovil-Birmingham    1
Yeovil stod upp bra mot Millwall och hade lite flyt och fick in ett sent segermål. Nu kommer man vara supertaggade i en av sina största matcher någonsin. Birmingham fick stryk hemma mot Watford, har en tunn trupp och har en del skador. Jag tror att ett supertaggat hemmalag tar alla poängen. Etta.

Topptipset: 2, 1x, 1x, x2, 1 2, 1, 1x2 och 1.

Trevlig helg och stort lycka till!

1 kommentar:

Nabbe sa...

Älskar dina tipsförslag mannen. Älskar denna bloggen också. Varför jobbar ni inte heltid med den? Reklam ger cash som ger er framtidstro. Jag och många av mina polare brukar snacka gott om TLC och hade helst sett denna blogg som ett heltidsprojekt.