TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 10 november 2010

Dagens hetaste match....

spelas på City of Manchester Stadium mellan ärkerivalerna City och United.
Manchester C har inte riktigt nått upp till den nivå jag förväntat mig, oengagerat och slappt borta mot Wolves och sedan utspelade av ett polskt bottenlag i Europa League.
Citys ägare har spenderat enorma summor pengar och kräver bättre resultat än så, jag är inte säker på att Mancini tränar laget så länge till och jag skulle faktiskt bli förvånad om han leder laget nästa säsong.
Även United kan bättre trots att man är ligans enda obesegrade lag. Problemen har främst varit i offensiven, Rooney har varit skadad och ur form och ingen annan i truppen har ersatt honom på ett bra sätt. I dag får Berbatov chansen från start och kanske kan han blixtra till precis som han gjorde i hemmamatchen mot Liverpool.

Många av de senaste årens derbyn lagen emellan har varit enormt underhållande och målrika och det är bara att hoppas att det blir samma i dag. Jag tror på avslappnat och underhållande spel, en poäng var och 2-2 låter inte helt omöjligt.....
Matchen startar 21:00 och visas på Viasat Fotboll.

Inga kommentarer: