TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 14 november 2010

Kalldusch för Chelsea

Chelsea utan tre av sina viktigaste spelare (Essien, Lampard och Terry) åkte på en rejäl kalldusch hemma mot notoriskt bortasvaga Sunderland (bara en seger på 24 senaste bortamatcherna i PL). Lamt spel och knappt en enda skapad målchans gav 0-2 innan förnedringen avslutas med att Ashley Cole bjöd Danny Welbeck på trean ett par minuter före full tid. Petr Cech var hemmalagets bäste spelare och det säger ju allt. Bara för Chelsea att glömma och ta nya tag nästa vecka.

Har för mig att Chelsea hade en sämre period även under förra säsongen när Essien, Lampard och Terry var skadade om varandra och det kanske kan bli samma visa nu. Utan de tre saknas en ledare på planen och det var pinsamt tydligt då och i dag.


3 kommentarer:

Davidsson och Mannen sa...

Hej
Otroligt skönt att se att du (ni?) fortsätter jobba med TLC och ger oss alla underbar läsning, vecka efter vecka. Tack!

Nu över till min fråga: Hur mår din kollega, här på TLC? Hans öde och mående finns i många av oss fotbollsfans´s tankar och jag hoppas verkligen att han mår bättre och att prognosen ser god ut.

mvh
D&M

kappadonna sa...

fortfarande den bästa bloggen i sverige enligt mig, men nu börjar uppdateringarna bli för få för att inte börja tappa läsare.

hade jag inte varit "too cool for school" så hade jag gärna skrivit några inlägg, tyvärr så skulle det bli lite för dålig standard rent svenskamessigt för denna bloggen :)

come back and come hard!
Krya på dig Langham.

Huckerby sa...

Tyvärr är min tid att blogga begränsad och därför har det inte blivit några inlägg sedan i söndags.

Nu kommer Langham tillbaka och det kommer öka inläggsfrekvensen....

Jag fortsätter dock med " mina" grejer, tips & spel och en och annan artikel....