TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 6 november 2010

Tippa med TLC

Förra veckan blev det 12 rätt på Stryktipset och 7 Rätt på Topptipset och båda systemen förstördes av Manchester C. Tack för det City. Både Arsenal och Chelsea hade länge bara en poäng och det hade inneburit fina pengar på både 10, 11 och 12 rätt men sena segermål i båda matcherna gjorde utdelningen minimal. Lite surt eftersom jag hade garderingar i båda matcherna....
I dag har jag stor feeling för Nottingham, vidare hoppas jag på QPR:s första förlust och att Burnley tar säsongens första bortaseger.
Dessutom bryter jag mot mina två gyllene principer när det gäller tips, att inte köra med singelkryss eller 1 2 gardering. Allt för att nå de stora pengarna.......

1 Manchester U-Wolves 1
United behöver tre poäng för att hänga på Chelsea. Man slarvade bort två poäng hemma mot WBA för några veckor sedan och gör inte om samma misstag igen. Gästerna räcker inte till. Säker etta.
2 Birmingham-West Ham 1x2
Jag är övertygad om att båda lagen kan bättre än man visat hittills. Procenten på x och 2 lockar mig. Alla tecken får det bli.
3 Blackburn-Wigan 1
Blackburn har haft det jobbigt i början av serien men har kvalité att tillhöra mitten. Jag tror på en välbehövlig trea mot en inte allt för fräck motståndare. Etta.
4 Blackpool-Everton 2
Everton har kommit igång ordentligt efter en kass start. Jag tror på en passande matchbild och en ny enkel seger här. Säker tvåa.
5 Fulham-Aston Villa x
Hemmalaget har svårt att vinna matcher och kryssar ofta. Villa har mängder av skador i offensiven (Carew, Agbonlahor och Heskey) och spelar nog för en pinne här. Jag chansar och lämnar krysset ogarderat.
6 Sunderland-Stoke 1x M
Hemma laget bör vara enormt taggade efter förnedringen i derbyt senast. Stoke är svårspelade och jag skulle inte bli förvånad om de tar poäng. 1x räcker bra.
7 Queens PR-Reading 1x2
QPR är fortfarande obesegrade men spelet är inte lika bra som tidigare och jag håller fast vid att första förlusten är nära. 1x2 får det bli.
8 Watford-Nottingham 2
Watford presterar nu mer som man förväntat sig inför säsongen. Forest förlorade sist men är stabila och svårslagna. Jag tror på bra segerchans här och spikar tvåan.
9 Barnsley-Leicester 1
Svenssontipparna har en sjuk övertro på Leicester sedan Svennis tog över laget och har helt felaktigt gjort dem till favoriter här. Barnsley är ett typiskt hemmalag och bör ha bra chans att slå Leicester som inte tar många poäng på bortaplan. Liten chansning men etta får det bli.
10 Coventry-Leeds 1 2
Coventry har startat säsongen riktigt bra och hänger med i toppen. Leeds är enormt ojämna men kan slå alla lag en bra dag. En liten chansning till, jag kör på 1 2 i denna match.
11 Doncaster-Millwall 1x2
Svårtippad match där jag har känslan av att tipparna gjort hemmalaget till för stor favorit. Alla tecken får det bli.
12 Norwich-Burnley x2
Nykomlingarna Norwich imponerar och hänger med på övre halvan. Burnley har stor kapacitet men har svårt på bortaplan. Första bortasegern var nära sist men kanske kommer den här istället. Jag chansar och kör på x2.
13 Shefffield U-Ipswich 1x
United har det jobbigt, få gjorda mål och nu dessutom lagkaptenen Morgan knäskadad och borta säsongen ut. Jag tror på rejäl tändning och på minst en poäng mot bortasvaga Ipswich. 1x.

Topptipset: 1, 1, 1x, 2, x2, 1, 1 2 och x2.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: