TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 27 november 2010

Tippa med TLC

Ettan på Birmingham, tvåan på Stoke och singelkrysset mellan Doncaster-Swansea var det enda att glädja sig åt förra veckan, resten är bara att glömma så fort som möjligt....
Denna vecka tror jag mycket på Coventry, att Birmingham tar nya poäng och att Preston med ett gäng nya spelare tar en mycket välbehövlig seger.

Veckans överstreckade lag: Manchester U (84%) och West Ham (56%)

1 Manchester U-Blackburn 1x M
United fortsätter att göra det man ska och är fortsatt ligans enda obesegrade lag. Blackburn räcker egentligen inte till här men jag tar med krysset som kommer rensa fint bland alla inlämnade system.
2 Bolton-Blackpool 1
Bolton imponerar enormt för dagen och ett Blackpool med lite svajigt försvarsspel klarar inte av att stå emot Davies och Elmander under nittio minuter. Säker etta.
3 Everton-West Brom 1
Gästerna har helt tappat formen och får svårt här. Everton har visserligen inte vunnit på fyra matcher men jag tror på tre poäng i dag. Etta.
4 Fulham-Birmingham 1x2
Svårtippad match mellan två lag som kan bättre. Alla tecken.
5 Stoke-Manchester C 1x2
Stoke visar fin form och kan slå alla lag en bra dag. Man City agerar fortsatt ojämnt och kan gå på en ny nit. 1x2 får det bli.
6 West Ham-Wigan 1x
Hemmalaget blev rejält utspelat av Liverpool senast och är i stort behov av en seger. Wigan saknar viktiga duon Alcaraz och Rodallega men har bra chans till poäng. 1x.
7 Wolverhampton-Sunderland x2
Gästerna har spelat upp sig ordentligt sedan derbyförnedringen mot Newcastle. Bra chans att ta nya poäng i dag mot ett formsvagt Wolves. x2 får räcka.
8 Queens PR-Cardiff 1x2
Seriefinal i championship. QPR:s superstabila defensiv mot Cardiffs imponerande offensiv. Gästerna har vunnit två av de tre sista matcherna på Loftus Road. Alla tecken.
9 Bristol C-Sheffield U 1
Svårtippat möte på nedre halvan. Jag tycker att City känns lite hetare för dagen och chansar med att lämna ettan ogarderad.
10 Middlesbrough-Hull 1 2
Boro har inte fått det förväntade lyftet efter tränarbytet och ligger under strecket. Stor press på spelarna nu och kanske går man på en ny mina här. Jag chansar lite och kör på 1 2.
11 Preston-Millwall 1
Preston har lånat in ytterligare ett par spelare och jag tror på en positiv reaktion. Millwall agerar ojämnt och jag tror man kammar noll på Deepdale. Etta.
12 Reading-Leeds x
Match mellan två lag med fin form. Reading har kryssat tre raka och Leeds visar upp ett fint spel på bortaplan. Känslan säger att båda är nöjda med en poäng, jag chansar och kör på X.
13 Scunthorpe-Coventry 2
Scunthorpe har det svårt hemma (bara en seger på nio matcher) medan gästerna firar stora triumfer med sitt raka och effektiva spel. Jag tror på en passande match för gästerna och god chans till tre nya poäng. Tvåa.

Topptipset: 1, 1, 1, x2, x2, 1, x2 och 1x.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: