TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 13 november 2010

Tippa med TLC

Det blev 9 rätt sist och det får väl anses vara ok. I dag hoppas jag återigen på tvåsiffrigt och som vanligt garderar jag de största favoriterna och hoppas på lite skrällar.
Jag tror stenhårt på Forest, tror även på bra poängchans för Fulham och att Cardiff börjar vinna igen.

1 Hammarby-Helsingborg 1x2
Cupfinal på Söderstadion. Bajen saknar Hallenius. HIF sugna på cupguldet. Jag helgarderar.
2 Manchester C-Birmingham 1x M
Fortsatt fegt spel av City senast och jag har känslan av att man inte riktigt vill gå framåt med full styrka. Birmingham är inte dåliga och har större poängchans än vad tipparna tror. 1x räcker.
3 Newcastle-Fulham 1x2
Hemmalaget fortsätter vara tipparnas skräck. Fulham är svårslagna och välorganiserade och har hyfsad chans till poäng. Alla tecken.
4 Tottenham-Blackburn 1x
Spurs imponerar i CL men har haft svårt att anpassa sig till det hårda matchandet och tappat en hel del oväntade poäng. Jag tror ändå man klarar minst en pinne i dag och nöjer mig med 1x.
5 West Ham-Blackpool 1
West Ham har spelat upp sig men måste ta tre poängare för att inte komma för långt efter. Jag tror på fint spel och tre viktiga poäng. Säker etta.
6 Wigan-West Brom 1 2
Svårtippad match mellan två ojämna lag. Wigan behöver en seger men riskerar att bli bortkontrade av WBA som tagit poäng borta mot såväl Arsenal som Man U. Jag chansar lite och kör 1 2.
7 Wolves-Bolton 1x2
Wolves ligger skrynkligt till men har haft tufft spelschema senaste tiden och det lär bli fler poäng framöver. Bolton imponerar och kan vinna även här. Jag tar med alla tecken.
8 Nottingham-Queens PR 1
Forest har ALDRIG förlorat mot QPR på City Ground och är oerhört hemmastarka. QPR har en del avbräck i försvaret och har haft en del tur på slutet. Jag tror den förlustfria sviten tar slut i dag och spikar därmed ettan.
9 Burnley-Watford 1
Burnley har varit helt okej på slutet och har bra segerchans mot ett Watford som helt tappat formen. Säker etta.
10 Leeds-Bristol C 1
Leeds får tillbaka lite offensiva spelare och behöver ett bra resultat på hemmaplan. City har spelat upp sig men jag tror man får svårt här. Etta.
11 Leicester-Derby 1x
Prestigeladdat derby. Jag tror på tätt och jämnt spel men jag har känslan av att Leicester tar minst en poäng och nöjer mig med 1x.
12 Millwall-Sheffield U 1
Millwall är starka hemma och får dessutom tillbaka ett par viktiga spelare. United har stora problem och får det svårt. Etta.
13 Scunthorpe-Cardiff 2
Gästerna får tillbaka viktige Bellamy och jag tror man startar en ny segerrad. Hemmalaget har bara vunnit en av åtta hemmamatcher. Säker tvåa.

Topptipset: x2, 1 x2, 1, 1, 2, 1x och 1x.

Lycka till alla tippare!

Inga kommentarer: