TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 20 november 2010

Tippa med TLC

10 rätt förra veckan och bara segermål från Forest och West Ham fattades för att nå 12. Denna veckas rad ser enormt svår ut, det är nästan omöjligt att hitta säkra matcher och utdelningen kommer garanterat bli hög.
Jag tror på nytt poängtapp för Chelsea, viktig bortaseger för Wolves och nya poäng för Pompey.

Veckans överstreckade lag är: Chelsea (65 %) Bolton (59 %) och Cardiff (71 %)

1 Birmingham-Chelsea 1x2
Gästerna saknar på nytt Lampard, Terry och Essien. Birmingham är starka hemma men har dålig form. Hyfsad poängchans ändå. Alla tecken.
2 Blackpool-Wolverhampton 2
Wolves har haft ett riktigt tufft schema på slutet och poängen har uteblivit. Jag tror ändå att laget har kapacitet att nå plats 10-14 men då krävs det segrar. Blackpool kommer sjunka i tabellen framöver när man drabbas av fler skador. Jag tror på tre välbehövliga poäng och spikar tvåan till schysst procent (25 %)
3 Bolton-Newcastle 1x2
Hemmalaget imponerar men möter här ligans mest oberäkneliga lag. Procenten på X och 2 lockar men jag kör på 1x2.
4 Manchester U-Wigan 1
Stor klasskillnad här. United har lätt mot Wigan (10 raka segrar) och ska vinna här utan konstigheter. Säker etta.
5 West Brom-Stoke 1 2
WBA har tappat formen på slutet, bara en vinst på sju senaste. Stoke är som vanligt stabila och svårspelade men har svårt på bortaplan. Man har dock tagit poäng de tre sista gångerna på The Hawthorns. Jag chansar och kör på 1 2.
6 Barnsley-Portsmouth x2
Normalt sett hemmastarka Barnsley har gått på ett par nitar hemma på slutet och istället tagit sina poäng borta. Pompey har inte vunnit på tre matcher men har stor kapacitet i laget och får tillbaka viktige Liam Lawrence efter avstängning. Jag tror på minst en poäng och kör på x2.
7 Bristol C-Leicester x2
Svennis har fått fin fason på Leicester och man närmar sig fjolårets klass. City har spelat upp sig efter en blytung start men jag tror ändå inte man mäktar med mer än en poäng. x2.
8 Cardiff-Nottingham 1x M
Cardiff imponerar och leder championship men är rejält överstreckade här. Forest förlorar sällan och har bra chans att ta poäng. 1x kör jag på.
9 Doncaster-Swansea x
Match mellan två av ligans mest samspelta och välorganiserade lag. De tre senaste matcherna lagen emellan har alla slutat 0-0 och det skulle inte förvåna mig om det blir så igen. Jag chansar och kör på X.
10 Hull-Ipswich 1
Hull har haft förtvivlat svårt på hemmaplan men har stor kapacitet i truppen. Jag tror på trendbrott i dag och spikar ettan.
11 Middlesbrough-Millwall 1
Managerbytet har gjort Boro gått. Gästerna har tappat efter en fin start på säsongen. Jag lämnar ettan ogarderad.
12 Norwich-Leeds 1x2
Svårtippad match på övre halvan inför ett utsålt Carrow Road. Leeds har bra flyt på bortaplan och kanske överraska även här. Alla tecken.
13 Watford-Reading 2
Svag form hos hemmalaget, en seger på sju senaste och nu saknar man sin lagkapten och pådrivare Eustace som är avstängd. Reading har fin form, gör många mål och är stärkta av förra veckans upphämtning mot Norwich. Jag tror stenhårt på bortalaget här och spikar tvåan utan att tveka.

Topptipset: x2, 2, 2, 1, x, x2, 1 2 och 1x.

Trevlig helg alla läsare!

Inga kommentarer: