TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

torsdag 28 juli 2011

Savage bryr sig om Wrexham

Robbie Savage
BSP-klubben Wrexham har varit ett samtalsämne de senaste månaderna. Inte på det sportsliga planet utan mer på det ekonomiska. Vem vill och vem kan komma att köpa den anrika walesiska klubben? Supporterklubben WST är en av spekulanterna. Dessa har dock gått hårt fram för att få sin klubb i egna händer. Detta har oroat Derby Countys Robbie Savage. Walesaren Savage säger idag till lokal media att "Jag är beredd att satsa pengar på det rätta konsortiumet som köper klubben. De som köper den skall veta hur man driver en fotbollsklubb. Det är ingen lätt uppgift. Det krävs massa kunskap att driva en klubb. Hade jag haft pengarna så hade jag köpt hela klubben. Nu har jag inte det. Istället vill jag sponsra den köpare som jag ser som vettigast. Wrexham är en fin klubb. Den skall leva kvar."
Savage har inte direkt utmärkt sig från den mest smarta sidan genom åren. En hetlevrad spelare som agerat först och tänkt sedan. När han väl använder något annat än fötterna så förbryllas omgivningen. Denna gången kom det känslomässigt och vettigt prat ur munnen på mittfältaren. Det är krädd.

Inga kommentarer: