TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 2 juli 2012

Wycombe Wanderers supporterägt.

En samling supportrar, Wycombe Wanderers Trust, har tagit över klubben som man köpt av tidigare ägaren Steve Hayes. Övertagandet innebär kontroll också över hemmaarenan Adams Park ground och träningsanläggningen.
Supporterövertagandet deklareras så här, av deras ordförande Trevor Stroud: "Vi är mycket glada att ha genomfört det här övertagandet. Speciellt som klubben firar sitt 125 års-jubileum i år.". Han sade också "Vårt mål är att nå break even, och skapa en sund ekonomisk grund för Wycombe.".


Också tidigare ägaren Hayes är nöjd med uppgörelsen: "'Jag har stortrivts i Wycombe Wanderers, och min roll. Jag kommer fortsätta vara passionerad supporter till den här klubben. Jag är också övertygad om att klubben är i bästa tänkbara händer, i och med detta.".
I veckan har The Trust (hittar inte rätt ord på svenska) informationsmöten planerade.
Det är inte utan att man gillar det engagemang som supportersammanslutningar av detta slag uppvisar. Jag hoppas (utan att ha någon som helst tidigare relation till Wycombe) att de lyckas. Både sportsligt och ekonomiskt. Jag vet inget om de som nu har tagit över, men vi har sett exempel tidigare som inte har varit särskilt lyckade. Låt Wycombe Wanderers Trust bli undantaget!

Inga kommentarer: