TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 10 november 2012

Tippa med TLC

Förra veckan kan bara sammanfattas på ett sätt, en total jävla katastrof. Det var så uselt att jag inte vill skriva hur få rätt det faktiskt blev.....
Nya tag i dag och raden ser supersvår ut. Blir att chansa en del. Jag tror att Reading tar säsongens första seger, Saints tar sin andra och att Peterborough plockar formtoppade Palace.

1 Arsenal-Fulham    1
Arsenal har problem med målskyttet och har tappat en del poäng poäng tack vare det. Nu saknas Wilshere men förste målvakten Szczesny är ev tillbaka efter skada. Fulham har startat bra men bortaspelet är sådär. Arsenal kommer garanterat föra spelet och kanske är det dags för rejäl utdelning? Jag spikar ettan.
2 Everton-Sunderland    1x   M
Everton har tappat lite fart och kryssat fyra senaste. Hibbert, Gibson och Anichebe skadade. Gästerna kryssar ofta men har enorma problem med målskyttet och brukar ha svårt mot Everton. Max en pinne säger jag. 1x.
3 Reading-Norwich    1
Viktig match. Hemmalaget har sett allt bättre ut på slutet och första segern är nära. Några skador stör. Även gästerna har spelat upp sig, seger mot Arsenal och poäng borta mot Villa. Jag tror att det är dags nu, Reading vinner!
4 Southampton-Swansea    1
Southamptons största problem har varit försvaret (28 insläppta på 10 matcher) och det måste bli bättre. Offensivt ser det rätt okej ut tycker jag. Swansea har varit väldigt ojämna och har en del skador. Jag chansar och kör ettan ogarderad.
5 Stoke-Queens PR    1x2
Klurig match. Stoke är svårslagna men vinner sällan och gör för få mål. QPR får inte till det och frågan är hur stort tålamod ledningen har med manager Hughes. Stor kapacitet finns hos gästerna och kanske kan man skrälla? Alla tecken.
6 Wigan-West Brom    1  2
Två lag som presterat bättre än vad de flesta trodde. Wigans spel funkar riktigt bra och formen är god. WBA tar sina flesta poäng hemma och har en del skador men jag tror ändå att matchbilden passar gästerna och därför kör jag på 1 2.
7 Barnsley-Huddersfield    1 
Yorkshirederby. Svag form hos hemmalaget. En del skador också. Gästerna har bra form men saknar ev toppduon Beckford och Vaughan och har lånat in Church från Reading som back up. Jag har en känsla av att det är dags för ett trendbrott, jag chansar och kör ettan ogarderad.
8 Blackpool-Bolton    1x2
Två lag som nyligen bytt manager och som inte nått upp till förväntad nivå. Svårtippad match. Alla tecken.
9 Cardiff-Hull    1  2
Toppmöte. Cardiff är superstarka hemma (21 poäng av 21 möjliga) och är grymma offensivt. Här tycker jag dock att man blivit för stor favorit. Hull är inte så pjåkiga och kan skrälla. Man är stabila bakåt och skickliga på att utnyttja chanserna som dyker upp. Eftersom båda lagen sällan kryssar kör jag på 1 2.
10 Leeds-Watford    1
Leeds har gått svagt på slutet, ingen vinst på fem senaste. Ev debut för inlånade Ryan Hall. Även Watfords form är sisådär, ingen vinst på sex senaste. Man har dessutom en del skador och det gör att jag tror man får lämna Elland Road utan poäng. Etta.
11 Millwall-Derby    1x
Grym form för Millwall och dessutom har man gjort många mål på slutet. Henderson & Henry missar ev matchen. Även Derby har fin form, bara två förluster på 10 senaste. Här tror jag ändå mest på hemmalaget, minst en poäng borde det bli, 1x
12 Peterborough-Crystal P    1
Crystal P fortsätter imponera trots managerbyte och ställer troligtvis upp med samma elva som körde över Ipswich i veckan. Här tror jag dock på en skräll, Posh har spelat upp sig och vunnit två raka hemma. Dessutom har man aldrig förlorat hemma mot Palace. Jag chansar och kör ettan (streckad till 22%) ogarderad.
13 Wolves-Brighton    1x2
Wolves får det inte att funka och frågan är om inte manager Solbakken får lämna om det inte blir bättring snart. Brighton är välorganiserade och försvarsstarka och kan få en passande matchbild här. Jag helgarderar.

Topptipset: 1, 1, 1x, 1x, 1, 1 2, 1 2 och 1x2.

Trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar din 1 på Peterborough....!
Det är ett sånt där lag som kommer i "stim"....helt plötsligt så vinner dom allt , sen dör det bara.......