TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 26 juni 2013

Magpies till salu

267 miljoner pund. I runda slängar 2,7 miljarder kronor. Har du den summan så kan du idag köpa Newcastle United. Det rapporterar idag tidningen The Independent. Ägaren Mike Ashley som suttit bakom ratten i sex år har sedan han köpte klubben ofta kritiserats för sina kontroversiella metoder och ledaregenskaper. Han har stretat emot oppositionen. Tills idag;
"-Jag kan tänka mig att sälja ifall jag får tillbaka allt det jag satsat i klubben under mina år här", säger Ashley till tidningen. En förmögenhet som få människor äger. Ashley som är känd för sin envetenhet har alltså gett upp. Vad väntar härnäst? Oljeshejker eller oligarker från Ryssland? Det är en stor möjlighet men som även den kritiseras av fansen. Ingen blir aldrig nöjd i Newcastle. Det blåser hårt uppe i nordöstra England.

Inga kommentarer: