TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 26 juni 2013

Ryan Lowe gör det för kärleken

Han kan ha engelsk fotbolls kanske coolaste och längsta namn, Ryan Thomas Ulysses Dutton-Lowe.
Ryan Lowe, som tilltalsnamn, har alltid haft en kärlek till fotbollen och till att göra mål. 34-åringen, född och uppvuxen i Liverpool, har gjort över 100 mål i Football League sedan han inledde sin karriär 1999. Som målspruta och publikfavorit blev han mest känd under sina år i Bury. Det är i Lancashire och i nordvästra England Lowe mestadels har spelat under sina år. Undantaget var mellan 2000-2005 i Shrewsbury och förra säsongen i MK Dons. Förra veckan bröt han kontraktet med MK Dons och skrev på för Tranmere. Varför? Enkelt val. Hemlängtan.
"-Det är saknaden till vänner och familj som gör att jag flyttar. Jag och dem vill ínte pendla mellan varandra. Jag har trivts i MK Dons, det är inte det. Men jag saknar mina hemtrakter och jag har en hemlängtan som brinner i mig." Tranmere tackar för det. I Lowe har Birkenhead-klubben en gammal erfaren och rutinerad anfallsräv med sinne för mål. En hemmakär sådan. Cirkeln är sluten för måltjuven från Merseyside med Englands coolaste namn.

Inga kommentarer: