TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 15 oktober 2010

Framtida resmål

Det finns arenor och lag som tilltalar mig och andra som inte gör det. Emirates och Arsenal är ett ställe som inte gör det, visst är arenan magnifik och området runt omkring rätt trevligt med en del riktigt schyssta pubar men det är något med hela konceptetet kring the Gunners som inte tilltalar mig för 5 öre. T.ex grabbgäng från Gislaved som åkt till London för att kolla fotboll och köpa varsin matchtröja med det egna namnet på ryggen, blanda dessa med massor av andra turister från jordens alla hörn, svindyra biljetter och urusel stämning trots att det är 60000 på läktarna. Nej tack säger jag!

Däremot ser jag framemot mina kommande besök på Underhill Stadium i norra London och på Pirelli Stadium i Burton on Trent. Ta tunnelbanan ut till zon 5, kolla runt lite i området och besöka en av de mindre arenorna eller åka tåg 2,5 timme upp till delar av landet där jag inte varit så mycket innan och besöka en arena där garanterat få svenskar varit innan. Sånt tilltalar mig!

Ett annat ställe jag vill besöka är Kingsmeadow för att se en match med AFC Wimbledon. I ärlighets namn var jag inget större fan av FC Wimbledon när de fanns och hade sin storhetstid. Jag såg dem som riktiga fotbollsmördare jämförbara med dåtidens svenska tråklag Örebro SK och Ljungskile med alla sina långa bollar och sitt primitiva spel.
Det känns annorlunda med AFC Wimbledon, laget är grundat av supportrar, har avancerat fyra divisioner på bara åtta säsonger och är på god väg att nå det "riktiga" ligasystemet. Man kan inte ogilla dem!

Till denna säsongen gick man över till fulltidsproffs och kanske är det en av de sista pusselbitarna som behövs för att nå League Two.
Man har iallafall startat bra, efter 15 omgångar ligger man tvåa och har bara en poäng upp till direktplatsen som just innehas av Crawley Town.

Just nu har jag inte mindre än tre resor till London bokade och det vore fan om jag inte lyckas klämma in åtminstone en match med supportrarnas klubb.

Inga kommentarer: