TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 2 oktober 2010

Tippa med TLC

Då Huckerby idag inte hade möjlighet och tid till att ta hand om denna rad så ordnar jag det istället. Jag drar till med en 144 raders. Med andra ord två helgarderingar och fyra halvor.
***
1.Tottenham-Aston Villa 1X2
Två ojämna PL-lag denna säsong. Jag hade förväntat mig bättre resultat av dem båda under inledningen och därför litar jag inte på dem. Helgarderar därför.

2.Birmingham-Everton 1
Birmingham är bra hemma. Everton är tvärsist i ligan. Skulle förvåna mig om det blir något annat än en säker etta.

3. Stoke-Blackburn X
På något sätt känns det alltid som att det luktar oavgjort då det handlar om Stoke. Lagen känns även jämnbra och därför lutar det åt oavgjort på Britannia Stadium.

4. Sunderland-Manchester Utd X2
Sir Alex gäng kryssade borta mot Bolton senast men är ändå ett par klasser bättre än de flesta klubbarna i samma serie. Sunderland är ett lag nuförtiden som kan ta poäng av alla.

5. West Bromwich-Bolton 1X2
Öppet för helgardering. Jag vågar inget annat.

6. West Ham-Fulham 1X
Derby. Då kan allt hända. West Ham tog en derbyskalp senast mot Spurs. Lär bli jämn batalj men skulle även kunna tro på hemmaseger.

7. Helsingborg-GAIS 1X
Hif slåss om guldet. GAIS om förnyat kontrakt. Hemmaplan avgör därför för Hif men GAIS vann förra året på Olympia och skulle kunna ta poäng även denna säsongen.

8. Ipswich-Leeds 1
Leeds har inte slagit Ipswich sedan 2001. Ipswich har tre raka segrar mot Leeds. Dessutom har Roy Keanes gäng ett bra flyt i ligan.

9. Barnsley-Cardiff X2
Hemmalaget tar sina poäng på hemmaplan. Det är så man fixar kontraktet år in och år ut i The Championship. Idag är chanserna till en poäng större än seger. Gästerna är bra och kan mycket väl vinna.

10. Crystal Palace-Queens Park 1
Idag tar QPRs historiska svit slut. I ett derby dessutom. Jag tror på Palace idag.

11. Doncaster-Nottingham 1
Nottingham har inte vunnit borta mot Doncaster sedan 1956. Dessutom är Forestanfallaren Earnshaw skadad.

12. Millwall-Burnley X
Millwall började fenomenalt men är nu nere på jorden. Hemma är man dock riktigt tighta. Burnley är bästa PL-nykomlingen så här långt. Jag tror på oavgjort.

13. Sheffield Utd-Watford 2
Sheffield United saknar viktiga spelare i Chris Morgan, Kyle Bartley och Jamie Ward. Watford kommer med samma uppställning som imponerat under tidigare omgångar. Tvåan spikas därför.

Inga kommentarer: