TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 16 oktober 2010

Tippa med TLC

Då var det återigen dags för Tippa med TLC och min jakt på tvåsiffrigt antal rätt. Senaste månaden har det varit mängder av överraskningar och finfina vinster på 13 rätt. Jag hoppas trenden håller i sig och väljer denna vecka att gardera spelarnas tre största favoriter i jakten på de stora pengarna.
Annars har jag en fin känsla när det gäller Millwall i derbyt mot Crystal P, sen tror jag också att nytända Pompey plockar ner årets överraskning Watford och att Burnley har bra chans att ta säsongens första bortaseger.

1 Arsenal-Birmingham 1x
Arsenal förlorade två raka innan uppehållet och har fortfarande många skador. Jag tror inte på ytterligare en förlust men skulle inte bli minsta förvånad om man tappade poäng.
2 Bolton-Stoke 1
Bolton har startat säsongen stabilt men vinner allt för sällan. Stoke är precis som alltid stabila men tar inte jättemånga poäng på bortaplan. Jag chansar lite och tror att Bolton klarar av att kämpa ner gästerna i en jämn och hård match. Etta.
3 Fulham-Tottenham 1x2
Mängder av skador i båda lagen. Tottenham har inte vunnit på Craven Cottage sedan 2002 och kan ha CL i tankarna. Helgardering får det bli.
4 Manchester U-WBA 1x M
United är 100%-iga hemma hittills men tappar då och då oväntat poäng. Försvaret har sett lite virrigt ut och det kanske WBA kan utnytja. Chansar lite här och tar med krysset på systemet.
5 Newcastle-Wigan 1
Hemmalaget har inte nått upp till förväntad nivå och agerar mycket ojämnt. Wigan har spelat upp sig efter en katastrofstart men jag tror inte man räcker till här. Etta.
6 Wolves-West Ham 1x2
Wolves inledde starkt men har nu fyra raka förluster. Gästerna från östra London startade katastrofalt men har spelat upp sig på slutet. Känns som det kan gå hur som helst. Alla tecken.
7 AIK-Gefle 1x
Ny måstematch för AIK. Saknar viktige Johnson men Bangura är åter spelklar. Bör klara minst en poäng mot seriens sämsta lag, 1x.
8 Crystal P-Millwall 2
Derby i södra London. Crystal P har många skador och viktige Vaughan är fortfarande avstängd. Millwall brukar spela som bäst i de stora matcherna och jag tror på en passande matchbild här. Chansar lite och kör tvåan ogarderad.
9 Leicester-Hull 1
Hemmalaget har underpresterat rejält i början av säsongen. Man har nu bytt manager och lånat in förstärkningar till de bakre regionerna. Det kan bara bli bättre... Hull har det svårt på bortaplan och jag tror inte man har något att sätta emot ett taggat hemmalag. Etta.
10 Portsmouth-Watford 1
Pompey har spelat upp sig på slutet och jag tror man är rätt lag att stoppa överraskningslaget Watford. Jag chansar och kör på etta.
11 Queens PR-Norwich 1x2
QPR ångar på i toppen och ser ostoppbara ut för tillfället men här har tipparna gjort laget till för stor favorit. Norwich är inte så pjåkiga, man ligger trea, har tagit poäng i fyra av fem bortamatcher hittills och har också tagit poäng i två av de tre senaste besöken på Loftus Road. Jag helgarderar men hoppas på X (19%) eller tvåa (13%).
12 Reading-Swansea 1
Hemmastarka Reading har tillbaka viktiga duon Mills och Howard efter avstängning. Bra statistik hemma mot Swansea genom åren. Swansea tar inte många poäng borta. Jag tror på etta.
13 Sheffield U-Burnley x2
Fortsatt jobbigt för United. Få gjorda mål och flera förnedrande förluster på hemmaplan. Burnley har imponerat i hemmaspelet men är ännu segerlösa på bortaplan. Kanske dags för säsongens första bortatrea? Jag kör på x2.

Topptipset: 1, 1x, x2, 1, 1, x2, 1 och x2.

Stort lycka till och en trevlig helg till er alla tippare!

Inga kommentarer: