TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 30 oktober 2010

Tippa med TLC

Sist lyckades jag äntligen uppnå 10 rätt och som tack för det blev det 178 kronor tillbaka. Singeltvåan på Millwall (streckad till 26%) satt fint men även garderingarna på omgångens tre största favoriter (Arsenal, Man U och QPR) visade sig befogade då två av dem tappade poäng.
Fortsätter på samma sätt i dag, garderar kupongens två största favoriter och hoppas på bortasegrar för Forest och Burnley.

1 Arsenal-West Ham 1x M
Gunners har spelat strålande sedan flera av de skadade spelarna kommit tillbaka. West Ham ligger sist och har haft det jobbigt även om spelet sätt bättre ut på slutet. Finns egentligen inget som talar för annat än hemmaseger men jag tar ändå med krysset i hopp om bra utdelning.
2 Blackburn-Chelsea 1x2
Blackburn kan bättre än man visat hittills och till dagens match får man tillbaka viktiga duon Samba och Nelsen. Chelsea är just nu ligans bästa lag men tappar en del poäng på bortaplan. Jag chansar återigen och tar med alla tecken.
3 Everton-Stoke 1
Everton har spelat upp sig efter sin jobbiga start och har bra chans trots ett par avbräck. Stoke tar sin flesta poäng hemma och får svårt här. Etta.
4 Fulham-Wigan 1x
Fulham är svårslagna hemma och bör ha hyfsad segerchans men man kryssar väldigt ofta så därför tas krysset med på systemet. 1x räcker.
5 Wolves-Manchester C 2
City gick på en nit sist och kommer vara rejält taggade i dag. Man saknar viktige Tevez men truppen är bred och bra så det ska inte betyda för mycket. Wolves har det jobbigt och jag tror inte man räcker till här. Säker tvåa.
6 Cardiff-Norwich 1
Hemmalaget visar upp ett storstilat spel för stunden och jag tror man har bra chans trots att motståndet är riktigt bra. Jag kör ettan ogarderad.
7 Derby-Watford 1
Derby har tre raka hemmasegrar och gör mycket mål. Gästerna kan vara på väg ner till mer förväntad nivå efter en fin fin inledning. Jag tror man får det jobbigt och kör på etta.
8 Leicester-Preston 1
De nya spelarna i hemmalaget börjar bli varma i kläderna och segerchanserna här bedömmer jag som goda trots att gästerna bruka gå bra på Walkers Stadium. Säker etta.
9 Crystal P-Swansea 2
Palace har det jobbigt i botten och släpper in många mål. Swansea har blivit bättre i takt med att deras skadade spelare återkommit. Jag tror på en passande match för dem och att alla tre poängen hamnar hos gästerna. Tvåa.
10 Ipswich-Millwall 1x
Svårtippad match. Hemmalaget har tre raka förluster men jag tror på bättring här. Millwall är kämpastarka och svårspelade men vinner inte jätteofta borta. 1x känns bra.
11 Portsmouth-Nottingham 1x2
Pompey har spelat bra på slutet och tagit många poäng men jag tycker ändå att tipparnas streckfördelning, 52-30-18% är lite skev. Forest är välorganiserade, svårspelade och förlorar ytterst sällan. Procenten på x och 2 lockar mig men jag tar med alla tecken på mitt system.
12 Queens PR-Burnley 1x2
QPR är fortfarande obesegrade men formen är på väg ner (bara en seger på fem senaste) och säsongens första förlust är inte långt borta. Burnley blev förnedrade av Reading sist och kommer visa upp ett bättre spel här. Man har dessutom vunnit i sina två senaste besök på Loftus Road och jag tror/hoppas på gästerna som enbart är streckade till 13%. Väljer ändå att ta med alla tecken eftersom QPR är så starka.
13 Scunthorpe-Leeds x2
Leeds har haft det tungt på slutet men har nu lånat in Andy O´Brien från Bolton för att stärka upp försvaret. Jag tror på minst en poäng i dag och nöjer mig med x2.

Topptipset: 1, 2, 1x, 1x, 2, 1x, 1x och 1.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: